Czytelnicze podsumowanie maja 2021

Te 31 dni maja szybko zleciały. Nim się obejrzałyśmy, a już musimy robić kolejne podsumowanie. Oczywiście ze świetnymi pozycjami, które Wam polecamy!
 
W tym miesiącu miałam 9 ciekawych książek, które były wymagającymi lekturami. Prawie wszystkie udało mi się zrecenzować a te, których mi się nie udało, dodam w następnym miesiącu. W moim zestawieniu pojawiają się recenzje książek z tamtego miesiąca.
 
  • Nostalgia anioła historia zawsze wywołuje u mnie łzy. Czy to książka, czy to film. Poznajemy dzięki tej opowieści Alice nastolatkę, która została bestialsko zamordowana. O miłości, stracie i bólu, który rozdziera serce...
  • Zabójcza przyjaźń  ile tutaj się działo i jakie zakończenie! Do tej pory nie mogę się otrząsnąć z tego, że to była ta osoba i to ona za tym wszystkim stała. Polecam! Nie mogłam oderwać się od słuchania.
  • Metro 2033 po serię sięgnęłam drugi raz, aby sprawdzić czy znów wywoła  we mnie takie same odczucia jak poprzednim razem. Ta powieść to zagłębienie się w poszczególne zachowania ludzkie. Znajdziemy w tej książce tak wiele wątków, które są częścią naszego życia. Poznajemy wizję świata po wybuchu atomowym, aspekty religijne i duchowe, choroby i wiele więcej. Jest to tak realne, że daje to do myślenia.
  • Trzy oblicza pożądania erotyk, ale bardzo mnie zaskoczył, a ja bardzo rzadko sięgam po tego typu literaturę. Fani gatunku z pewnością się odnajdą.
  • Dylemat to książka B.A. Paris, która różni się od innych jej powieści. Różnie od niej mówią. Jedni się zachwycają tym, że jest inna, ale są i tacy, którzy uważają, że to najgorsza pozycja. Z kolei dla mnie mimo że była inna to była bardzo dobra. Opowiadała o zupełnie innym aspekcie. Nie znajdziemy tutaj morderstwa, tylko zupełnie coś innego...
  • Kolory zła. Czerwień debiut autorki, który bardzopozytywnie mnie zaskoczył i historia o Skalpelu była trzymająca w napięciu aż do ostatniej strony. Zakończenie sztos. Nie spodziewałam się, że zabójcą okaże się ta osoba!
 
  • Terapeutka B.A. Paris to jedna z moich ulubionych autorek. Historia przedstawiona w jej najnowszej książce mnie zmroziła. Efekt zaskoczenia był i to spory, ale jeszcze bardziej mnie zaszokowało postępowanie głównej bohaterki. 
  • Śpiewaczka debiut autora Macieja Klimczaka. To kolejna debiutancka powieść w tym miesiącu, która mnie pozytywnie zaskoczyła i trzymała do samego końca. Cieszy mnie fakt, że młodzi polscy autorzy jednak potrafią napisać dobrze skrojoną książkę!
  • Siostra Gwiazd to była pozycja must have na ten miesiąc. Postanowiłam przeczytać jakąś młodzieżową powieść fantastyczną. Uwielbiam historie o czarownicach. A wplecione w powieść legendy o Królu Arturze i Merlinie sprawiły, że czekam z niecierpliwością na kontynuację!
  • Bibliotekarka z Saint-Malo historia opowiedziana przez Mario Escobara skłania czytelnika do refleksji i przemyśleń o książce, która opowiada o niemieckiej okupacji we Francji. To zupełnie inne spojrzenie na historię i oczywiście polecam tę pozycję dla wszystkich fanów literatury obozowej.
  • Złudzenie — to powieść, która mnie zaskoczyła, ponieważ okazało się, że wszystko o czym myślałam i chciałam żeby takie było, okazało się być tylko złudzeniem. Naprawdę współczułam Fran!
  • Oczy wilka — debiut Alicji Sinickiej był dobry, ale nie przekonał mnie główny bohater — Artur. Miałam wrażenie, że to bardzo toksyczna osoba. Niemniej jednak planuje dokończyć serię.
 
Mimo napiętego grafiku w pracy udało mi się przesłuchać i przeczytać kilka książek. Każda z nich była inna, ale bardzo dobra. Czerwiec również będzie obfitował w czytelnicze perełki!

  • Nowy wspaniały świat  pozytywnie nastawiona i zaciekawiona jak wyobrażano sobie przyszłość prawie 90 lat temu, zabrałam się za słuchanie. Otrzymałam historię, która zmusiła mnie do przemyśleń i spojrzenia w inny sposób na otaczający mnie świat. To chyba świadczy o kunszcie i ponadczasowości lektury, nieprawdaż?
  • Obsesja piękna — według mnie, ta książka powinna być wręczana każdemu na kogo dobrostanie Wam zależy.  Po lekturze miałam zupełnie pokruszony światopogląd. Nagle rzeczy, które społeczeństwo wmawiało mi jako oczywiste, a wobec którym czułam wewnętrzny opór, okazały się ściemą.
  • Więzy nieba — przybijając do brzegu — znów się zachwyciłam! Podoba mi się zbieg poznawania nowych bohaterów z subtelnymi nawiązaniami do poprzedniego tomu. Dzięki temu wiemy co stało się z postaciami, które już znamy. Teraz na szpilkach pozostaje mi czekać na kolejną część. Mam nadzieję, że autorce zdrowie pozwoli tworzyć i kolejny tom przyniesie nam ochłodę wody lub ciepło ognia.
  • Jak mniej myśleć  — typowy poradnik. Wyłączywszy zatem uwagę o nieznających się na niczym psychologach, książka jest niezłym narzędziem do zrozumienia osób wysoko wrażliwych.
 
Wszystkie recenzje możecie przeczytać na blogu!
 
Photo by diana.grytsku/Freepik

1 komentarz

  1. Mi też udało się przeczytać w maju 9 książek, co mnie bardzo cieszy.

    OdpowiedzUsuń