#618 - Miłość bez granic

Mario Escobar zachwycił mnie dwoma swoimi wcześniejszymi powieściami, przy których płakałam. Gdy zobaczyłam zapowiedź kolejnej to wiedziałam, że to będzie moja kolejna obowiązkowa lektura.
 
Co tu dużo mówić... Historia mnie bardzo poruszyła i spędziłam przy tej książce kilka godzin jednego dnia, dopóki nie skończyłam jej czytać. To bardzo ważna historia, którą powinien poznać każdy i dla mnie to bestseller, zamówiony w Księgarni TaniaKsiazka.pl. „Bibliotekarka z Saint-Malo” opowiada o losach Jocelyn Ferrec bibliotekarki, która czeka na powrót męża, który z powodu wojny wyruszył na front. Niestety 1940 roku do Saint-Malo wkraczają wojska niemieckie i zaczynają się brutalne prześladowania. Na ich czele stoi kapitan Hermann von Choltiz pasjonat literatury. Mimo tak drastycznych różnic między bohaterami nawiązuje się jakaś nic porozumienia, a bohaterka by opisać wszystkie swoje przeżycia pisze lity do słynnego pisarza Marcela Zoli...
 
Mario Escobar
Bibliotekarka Saint-Malo
Wydawnictwo Kobiece
Tłumaczenie Patrycja Zarawska
 
Uwielbiam autora i jego powieści. Zawsze odnajduje w nich coś co ukoi moją duszę. Tym razem akcja powieści dzieje się w małej wiosce we Francji, gdzie Mario Escobar umiejscowił tytułową bibliotekarkę Jocelyn. Opisane wydarzenia w książce, jakie miały miejsce podczas II wojny światowej jak zawsze spod pióra autora są bardzo emocjonalne i nie boi się on mówić wprost o ataku Niemiec na Polskę i bezlitosnej wojnie, która jest najstraszniejszą częścią historii całego świata. Poznani przeze mnie bohaterowie ponownie byli bardzo realni i wiedziałam, że ich znam. Ich emocje, ból, strach o siebie i tych, których kochali...  Jocelyn była bardzo silną bohaterką przez całą powieść. Nie mogłam się nadziwić temu jak wiele potrafiła znieść.

Książkę „Bibliotekarka z Saint-Malo” zamówiłam w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl. Jest napisana bardzo dobrym stylem, a jeśli czytaliście inne powieści autora to myślę, że i ta również przypadnie czytelnikom do gustu. Mario Escobar w prosty, ale bardzo emocjonalny sposób przedstawia swoich bohaterów. Są to po prostu zwykli ludzie, który zmagają się z wieloma problemami i sytuacjami. Stworzona historia nie tylko jest częścią historii, ale skłania czytelnika do refleksji i przemyśleń o książce, która opowiada o niemieckiej okupacji we Francji. To zupełnie inne spojrzenie na historię i oczywiście polecam tę pozycję dla wszystkich fanów literatury obozowej.

0 comments