#614 - Uważaj komu ufasz...

Według mnie B.A. Paris fenomenalna autorka, która potrafi do samego końca trzymać czytelnika w niepewności. Sięgając po „Terapeutkę” zamówioną w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl wiedziałam, że się nie zawiodę.

Tym razem poznałam historię Alice i Leo, którzy dopiero co wprowadzili się na zamknięte osiedle Circle. Cała społeczność, która tam mieszka jest ze sobą zżyta, co sprawia, że mimo niechęci, Alice próbuje się przekonać do nowego miejsca zamieszkania. Jednak nie czuje się dobrze w nowym miejscu. Kobieta mając dziewiętnaście lat straciła rodzinę, więc jest trochę wycofana. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy odkrywa, że partner ją okłamał, a w domu, w którym zamieszkali, rok wcześniej doszło do morderstwa...

B.A. Paris
Terapeutka
Wydawnictwo Albatros
Tłumaczenie Maria Gębicka-Frąc
 
„Terapeutka” jest powieścią, która bardzo przypomina mi książkę tej samej autorki  „Za zamkniętymi drzwiami”.  Mimo że czułam jakbym znała zakończenie, to wiedziałam, że mogę się zaskoczyć. I tak było. Nie wiem jak robi to B.A. Paris, ale potrafi wyprowadzić czytelnika w maliny, powodując, że jest szok i niedowierzanie. Gdy Alice dowiedziała się o tym, że w jej domu została zamordowana Nina — wstąpiła w nią obsesja. Chciała dowiedzieć się za wszelką cenę czy wcześniejszą lokatorkę — terapeutkę z zawodu  faktycznie zabił z zazdrości mąż. Bohaterka cierpiała podwójnie, reagując na dźwięk imienia Nina, gdyż tak miała na imię jej zmarła siostra.

Bohaterowie powieści byli bardzo różnorodnie przedstawieni. Z pozoru wszyscy byli dla Alice i Leo przemili i wręcz do rany przyłóż. Jednak przyglądając się ich zachowaniom coraz bardziej odczuwało się sztuczność w zachowaniu. Sam Leo nie wzbudził we mnie pozytywnych emocji, a jak okazało się, że skłamał — miałam go na celowniku. Polubiłam Alice i mimo że była bardzo skomplikowaną postacią, wierzyłam, że odkryje prawdę. Plusem książki jest przedstawienie życia zamordowanej Niny i jej męża. Oczywiście opowieści poszczególnych sąsiadów mają tutaj kluczowe znaczenie.
 
Bestseller zamówioną w Księgarni TaniaKsiazka.pl udało mi się też po części przesłuchać w audiobooku. Serdecznie polecam tę formę, jeśli tylko macie taką okazję. Ja słuchałam audiobooka, gdy nie miałam ze sobą książki. Głos lektorki był mi bardzo dobrze znany z innej powieści, której również słuchałam w wersji audio. Przekazała wszystkie emocje, jakie towarzyszyły bohaterom! Styl powieści jest bardzo dobry. Czyta się ją bardzo szybko i nie wiem, kiedy zleciał mi czas podczas lektury.
 
Podsumowując najnowsza propozycja od B.A. Paris to dobra opowieść, choć muszę przyznać, że jej wcześniejsze książki bardziej trzymały mnie w napięciu. Co nie zmienia faktu, że polecam. Fani gatunku i autorki z pewnością się nie zawiodą. Będziecie zaskoczeni!

2 komentarzy