#623 - Zło rodzi się w ciemności...

Twórczość Małgorzaty Oliwii Sobczak to dla mnie odkrycie 2021 roku. Pierwszy tom serii Kolory zła wywarł na mnie spore wrażenie, ale po przesłuchaniu drugiej części nie wiem, która jest lepsza. Jedno jest pewne prokurator Bilski i jego spółka ponownie są w akcji!

Tym razem przenosimy się z Leopoldem Bilskim do Kartuz, do których został zesłany po tym jak ratując Anię z rąk Skalpela — strzelił do niego. To przeniesienie nie jest na rękę bohaterowi gdyż czuje, że w prokuraturze — jak sam określa — w zapyziałej dziurze, nic się nie dzieje. Anna Górska po napaści świetnie daje sobie radę. Zdała wszystkie egzaminy i objęła asesurę prokuratorską. Jej pierwszą poważną sprawą jest zaginięcie trzynastoletniej Amelii, a wszystkie tropy prowadzą do Kartuz, gdzie znika kolejne dziecko... Czy to możliwe, że te dwie sprawy mogą się jakoś ze sobą łączyć?

Małgorzata Oliwia Sobczak
Czerń
Kolory zła #2
Wydawnictwo W.A.B.
Lektor Marcin Popczyński

Zastanawiam się jak opowiadać o tym tomie, aby nie zdradzać za dużo, ale nie wiem jak mi to wyjdzie. Książka Małgorzaty Oliwii Sobczak to nie tylko sprawa zaginięcia dwójki dzieci, ale i sprawy, która w Kartuzach jest traktowana jako temat tabu. Wszyscy wiedzą, ale nikt nie chce o tym mówić i rzucać jakiekolwiek oskarżenia. Słuchając audiobooka miałam ciarki na plecach i nie mieściło mi się to w głowie, że matka mogła przemilczeć taką sprawę!

Potwór z Kartuz okazał się być równie bezwzględny jak Skalpel, którego poznałam w pierwszym tomie. Podobało mi się przedstawienie postaci i to jak radzą sobie po sytuacji ze wcześniejszego tomu. Bilski został odesłany do nowej prokuratury, mimo że działał wtedy w obronie koniecznej. Ta sprawa tak zaważyła na jego psychice, że mimo uczucia do Ani postanowił się od niej odciąć. Ona z kolei chcąc zapomnieć o traumie rzuciła się w wir pracy, co też nie było dobre. Niezmiennie Kita i Pająk dodawali historii trochę uśmiechu. Tak uwielbiam ten duet i to jak panowie świetnie się uzupełniają podczas szukania rozwiązania. Ich przyjaźń i oddanie jest godne uwagi.

Lektor Marcin Popczyński to mój ulubiony męski głos w audiobookach. Świetnie oddał charakter tej czerni, a cytat z książki, że zło rodzi się w ciemności — tylko potwierdza, że drugi tom to dobra część z trylogii serii Kolory zła. Według mnie Małgorzata Oliwia Sobczak ma talent i wyczekuję kolejnych jej powieści. Dzięki takim perełkom odzyskuję wiarę w polskich autorów, którzy co już pojawiają się na naszym wydawniczym podwórku. A co z trzecim tomem? Przesłuchałam go i możecie spodziewać się recenzji w najbliższych dniach!

Photo by Isai Ramos/Unsplash

0 comments