Przy tej grze zapomnicie o koszmarach! W końcu będziecie mogli opowiedzieć taki sen, jaki chcielibyście, aby Wam się przyśnił. Ciekawi?
W gronie przyjaciół to nasza ulubiona gra! Przy tej zabawie jest mnóstwo śmiechu, a może w nią zagrać do 10 osób. Zasady gry są bardzo proste. Zapada noc i jedna osoba smacznie zasypia. Jednak to czas, w którym nawiedzają ją senne duchy, które wpływają na jej sen. Jedni są dobrzy, a drudzy złośliwi. Każdy z sennych duchów ma ściśle określone zadanie — wróżek, których warto słuchać, chochlików oraz diablików, których trzeba się strzec. A po upływie określonego czasu, gdy nastaje ranek trzeba opowiedzieć swój sen. Czy jego spamiętanie jest takie proste? Różnie, ale to jest najlepsza i najzabawniejsza część tej gry.
Zawartość pudełka:
- 11 kart duchów — wróżek, diablików i chochlików,
- 110 dwustronnych kart snów (po 4 hasła na karcie),
- 94 żetonów punktów,
- łóżko i wezgłowie,
- plansza,
- maska śniącego,
- klepsydra,
- instrukcja gry.
Rozgrywka rozpoczyna się od określenia ile sennych duchów weźmie udział w rozgrywce. Uzależnione jest to od tego ilu jest graczy. Jedna osoba zawsze jest śniącą. Reszta gra przydzielone im role. Gdy w rozgrywce zdarzy się wróżka ma ona za zadanie podpowiadać śniącemu tak, aby zgadł dane hasło. Z kolei chochlik będzie miał za zadanie sprawić by snów, które odgadł śniący było tyle samo co tych zapomnianych (nieodgadniętych). Diablikowi zależy tylko i wyłącznie na złych odpowiedziach.
Śniący ma za zadanie odgadnąć jak najwięcej haseł. Uważając na senne duchy, które próbują go skutecznie zmylić. Przykładowe hasło do odgadnięcia to: SAMOLOT. Z czego duszki podpowiadają mu przeróżne słowa: lata, maszyna bądź pilot i w zależności od tego kto podpowiada może zdarzyć się sytuacja, że diablik zmyli śniącego i spowoduje, że jego odgadnięcie słowa jest błędne. W rozgrywce jest tyle rund co graczy, którzy będą śnić. Każda runda składa się z dwóch faz: nocy i dnia. W nocnej fazie śniący odgaduje hasła w jego śnie, a za dnia śniący ma za zadanie opowiedzieć sen z haseł, jakie zapamiętał. Po każdej rundzie następuje podliczenie punktów wedle ról, jakie się przyjęło. Śniący oprócz punktów za poprawnie odgadnięte hasła otrzymuje dodatkowe, jeśli udało mu się zapamiętać i opowiedzieć sen.
Przykładowy sen:
W moim śnie byłam w sklepie i kupowałam TRUSKAWKI, które ukradł mi KOGUT. Zawiadomiłam o tym stojącego na drodze RYCERZA, który usiadł na MATERACU i odleciał w KOSMOS.
Gra kończy się podsumowaniem punktów i wygrywa osoba z największą liczbą żetonów. Jednak czy to wszystko jeśli chodzi o tę planszówkę? To nie tylko dobra zabawa i dużo śmiechu, ale i przepięknie wydana gra. Oprawa graficzna cieszy oko i trudno oderwać od niej oko. Pierwsze, co pomyślałam gdy zobaczyłam tę grę to jej wykonanie graficzne. I każdy, kto choć raz zagrał w „Krainę snów” mówi o jej przepięknym wydaniu i dopracowaniu w każdym calu. Co ważniejsze gramy w nią zawsze gdy są u nas znajomi bądź rodzina.
Widzę, że to jedna z tych gier, na które warto zwrócić uwagę w wolnym czasie.
OdpowiedzUsuńjest świetna i sporo czasu można z nią spędzić :)
UsuńO, kupię dla syna! Uwielbiamy grę, a ta wydaje się arcyciekawa :)
OdpowiedzUsuńna pewno mu się spodoba :)
Usuń