#2 - Opowiedz mi swój sen

Przy tej grze zapomnicie o koszmarach! W końcu będziecie mogli opowiedzieć taki sen, jaki chcielibyście, aby Wam się przyśnił. Ciekawi?
 
W gronie przyjaciół to nasza ulubiona gra! Przy tej zabawie jest mnóstwo śmiechu, a może w nią zagrać do 10 osób. Zasady gry są bardzo proste. Zapada noc i jedna osoba smacznie zasypia. Jednak to czas, w którym nawiedzają ją senne duchy, które wpływają na jej sen. Jedni są dobrzy, a drudzy złośliwi. Każdy z sennych duchów ma ściśle określone zadanie — wróżek, których warto słuchać, chochlików oraz diablików, których trzeba się strzec. A po upływie określonego czasu, gdy nastaje ranek trzeba opowiedzieć swój sen. Czy jego spamiętanie jest takie proste? Różnie, ale to jest najlepsza i najzabawniejsza część tej gry.

Zawartość pudełka:
  • 11 kart duchów — wróżek, diablików i chochlików,
  • 110  dwustronnych kart snów (po 4 hasła na karcie),
  • 94 żetonów punktów,
  • łóżko i wezgłowie,
  • plansza,
  • maska śniącego,
  • klepsydra,
  • instrukcja gry.
Zawartość pudełka (materiały promocyjne wydawcy).
 
Rozgrywka rozpoczyna się od określenia ile sennych duchów weźmie udział w rozgrywce. Uzależnione jest to od tego ilu jest graczy. Jedna osoba zawsze jest śniącą. Reszta gra przydzielone im role. Gdy w rozgrywce zdarzy się wróżka ma ona za zadanie podpowiadać śniącemu tak, aby zgadł dane hasło. Z kolei chochlik będzie miał za zadanie sprawić by snów, które odgadł śniący było tyle samo co tych zapomnianych (nieodgadniętych). Diablikowi zależy tylko i wyłącznie na złych odpowiedziach.
 
Karty sennych duchów (materiały promocyjne wydawcy).


Śniący ma za zadanie odgadnąć jak najwięcej haseł. Uważając na senne duchy, które próbują go skutecznie zmylić. Przykładowe hasło do odgadnięcia to: SAMOLOT. Z czego duszki podpowiadają mu przeróżne słowa: lata, maszyna bądź pilot i w zależności od tego kto podpowiada może zdarzyć się sytuacja, że diablik zmyli śniącego i spowoduje, że jego odgadnięcie słowa jest błędne. W rozgrywce jest tyle rund co graczy, którzy będą śnić. Każda runda składa się z dwóch faz: nocy i dnia. W nocnej fazie śniący odgaduje hasła w jego śnie, a za dnia śniący ma za zadanie opowiedzieć sen z haseł, jakie zapamiętał. Po każdej rundzie następuje podliczenie punktów wedle ról, jakie się przyjęło. Śniący oprócz punktów za poprawnie odgadnięte hasła otrzymuje dodatkowe, jeśli udało mu się zapamiętać i opowiedzieć sen.

Przykładowy sen:
W moim śnie byłam w sklepie i kupowałam TRUSKAWKI, które ukradł mi KOGUT. Zawiadomiłam o tym stojącego na drodze RYCERZA, który usiadł na MATERACU i odleciał w KOSMOS.

Karty snów (materiały promocyjne wydawcy).

Gra kończy się podsumowaniem punktów i wygrywa osoba z największą liczbą żetonów. Jednak czy to wszystko jeśli chodzi o tę planszówkę? To nie tylko dobra zabawa i dużo śmiechu, ale i przepięknie wydana gra. Oprawa graficzna cieszy oko i trudno oderwać od niej oko. Pierwsze, co pomyślałam gdy zobaczyłam tę grę to jej wykonanie graficzne. I każdy, kto choć raz zagrał w „Krainę snów” mówi o jej przepięknym wydaniu i dopracowaniu w każdym calu. Co ważniejsze gramy w nią zawsze gdy są u nas znajomi bądź rodzina.

4 komentarzy

  1. Widzę, że to jedna z tych gier, na które warto zwrócić uwagę w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest świetna i sporo czasu można z nią spędzić :)

      Usuń
  2. O, kupię dla syna! Uwielbiamy grę, a ta wydaje się arcyciekawa :)

    OdpowiedzUsuń