#602 - Someone to Stay...

Lubię powieści Laury Kneidl, ponieważ mimo przeróżnych tematów, które są w nich poruszane, w jakiś sposób pozostają one lekkie i szybko mi się je czyta. Według mnie trzeci tom z serii Someone to internetowy bestseller z Księgarni TaniaKsiazka.pl, który warto przeczytać.
 
W tej części poznajemy historię Alizy Malik, dziewczyny, która studiuje prawo. Pasją dziewczyny od zawsze było gotowanie. Oprócz zamiłowania do pichcenia, które wyniosła z domu, prowadzi bloga kulinarnego i jest znana w internetowym świecie. Niestety z powodu ilości zajęć, Aliza nie ma czasu na inne ważne sprawy jak np. spotkania z przyjaciółmi czy chodzeniu na randki. Pewnego dnia w kawiarni spotyka Luciena - przyjaciela Cassie. Ich znajomość przeradza się przyjaźń. Bohaterowie poznają siebie nawzajem i Aliza dowiaduje się, że mimo pasji Luciena do charakteryzacji i makijażu, zdecydował się on na studia biznesowe, aby móc opiekować się siostrą. Lucien tak samo jak Aliza odsunęli od siebie własne plany, by przedłożyć je na dobro osób, które kochają. Czy nawzajem sobie pomogą i zrozumieją, że własne potrzeby i marzenia również są ważne?

Laura Kneidl
Someone to Stay
Someone #3
Wydawnictwo Jaguar
Tłumaczenie Joanna Słowikowska

„Someone to Stay” zamówiłam w Księgarni TaniaKsiazka.pl jako ostatni tom z serii. Szkoda, jednak nie sądzę, abyśmy nie mieli okazji poznać kolejnych książek autorki. Muszę przyznać, że w porównaniu do wcześniejszych tomów, ta się stała najbliższa mojemu sercu. Aliza to urocza dziewczyna pełna pasji, która sama nie wiedziała jak ma postąpić. Jej zamiłowanie do gotowanie tak bardzo kojarzy się z każdą inną pasję prowadzoną od serca. Tak, przypomniała mi trochę na czym pasja polega. Sama ostatnio odzyskałam tę iskrę i chęć dalszego prowadzenia tego bloga, który jest moim hobby.
 
Bohaterowie byli bardzo dobrze przedstawieni, dzięki czemu świetnie ich poznałam i miałam wrażenie, że znam te osoby od lat. Odkrycie historii i motywacji postaci pozwoliło mi zrozumieć czasem dziwne zachowania bohaterów, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się absurdalne. Aliza była bardzo skrytą postacią i zapewne znajdą się ci, którzy ją pokochają, i ci, którzy jej nie polubią. Jednak mnie najbardziej zaciekawiła sprawa Luciena, który wziął na barki naprawdę dużą odpowiedzialność, będąc opiekunem swojej siostry.

Powieść jest spokojną historią, która właśnie dzięki temu ujmuje swojego czytelnika za serce. Styl pisanie jest taki sam jak w dwóch poprzednich tomach. Myślę, że „Someone to Stay” to dobre zakończenie tej pięknej serii i oczywiście czekam na kolejne książki autorki!

3 komentarzy

  1. Historia ujmująca, jednak wolę dojrzalsze bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ani autorki. Ale jestem trochę skuszona recenzją.

    OdpowiedzUsuń