Ile sekretów jest w stanie ukryć jedno serce i jedna rodzina? - recenzja książki #300 - Dorota Gąsiorowska „Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami”

Znacie mnie i wiecie, że rzadko sięgam po książki polskich autorów. Jednak książka Doroty Gąsiorowskiej zaintrygowała mnie swoim tytłuem i postanowiłam dać jej szansę.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i tak naprawdę mam ochotę na więcej, więc przy wolnej chwili z pewnością sięgnę po inne książki autorki. Teraz za „Dziewczynę ze sklepu z kapeluszami” zabrała się moja mama i jestem ciekawa, co mi powie, gdy już skończy ją czytać. Kamelia wraz ze swoją babcią Lidią prowadzi cudowne atelier z kapeluszami w Krakowie. Niedługo też atelier ma obchodzić swoją okrągłą - setną już rocznicę i właśnie z tego powodu w krakowskim sklepiku pojawia się Artur - dziennikarz, który chce przeprowadzić z nimi wywiad. Jednak ta rozmowa przynosi nie tylko pełną emocji opowieść, ale i wyciąga na światło dzienne tajemnice, o których Lidia niekoniecznie ma ochotę rozmawiać. Co zrobi Kamelia i czy będzie chciała dowiedzieć się prawdy?

Dorota Gąsiorowska
Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami
Wydawnictwo Między Słowami

To, co mnie się najbardziej spodobało to ukrycie wszystkich tajemnic, których my czytelicy nie jesteśmy ot tak się ich domyśleć. Dodatkowo bohaterowie są barwni, mają swoje humory, a także nie są oni płytcy, jak w niektórych przypadkach. Ich zachowania wynikają właśnie z tych tajemnic i do tego ciągle coś się dzieje! Najbardziej oczywiście inttrygowała mnie postać Lidii i tak szczerze powiem najbardziej skupiałam swoją uwagę. Byłam ciekawa o czym ta starsza pani nie chce mówić. Ponadto cieszyłam się, że Kama równie mocno jak ja pragnie dowiedzieć się prawdy. 

Dorota Gąsiorowska zestawiła ze sobą wiele emocji. Od radości, szczęścia, po smutek, ból, które wiążą się oczywiście z wieloma bolesnymi sekretami. Jednak to wszystko się ze sobą łączy w piękną opowieść, która dzieje się w Krakowie. Styl jakim została napisana ta książka jest dobry. Książkę czyta się lekko i jest ona napisana prostym językiem. Dodatkowym plusem są właśnie tajemnice, które jeszcze bardziej intrygują i nie pozwalają odłożyć tej powieści na bok.

„Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami” to historia, która z pewnością zaskoczy każdego. To dobrze przemyślana fabuła opowiadająca o bólu, samotności, tęsknocie, która łączy się w przepiękny sposób z miłością, przyjaźnią czy wybaczeniem. Świetnie bawiłam się odkrywając te wszystkie sekrety ukryte w tej książce. Ponadto książka udowadnia, że tak naprawdę nie da się niczego ukryć i każdy sekret w końcu ujrzy światło dzienne. Polecam!

2 komentarzy

  1. Właśnie czytam "Obietnicę Łucji" tej autorki, więc może kiedyś sięgnę również po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta okładka mnie przyciąga, choć nie wiem, czy po nią sięgnę :D
    Ale zobaczymy w przyszłości :d

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń