#757 - Ludzkie emocje nie podlegają prostym zasadom winy i kary

Dziewczyna z gór
jest jedną z moich ulubionych serii książkowych ostatnich miesięcy. Po drugim tomie liczyłam, że pojawi się kontynuacja. Autorka znów mnie zaskoczyła.
 
Trzeci tom to dalsze losy bohaterów — Nadii oraz Jakuba. Jednak oprócz ich wątku pojawia się nowa postać, która wprowadza nowy kierunek powieści. Zaciekawia on w równym  stopniu jak losy znanych nam postaci. Polla, bo tak ma na imię bohaterka, to czeczeńska dziewczyna, która doświadczyła okrucieństwa wojny. Jej wątek jest dobrze rozbudowany a oprócz tego porusza problem handlu żywym towarem. To, czego doświadczyła mocno odbiło się na jej postrzeganiu świata. Autorka z wyczuciem opisuje tę problematykę. Zagłębia się w temat i wyciąga z niego to, co najistotniejsze. Doceniam i ponownie tak jak w przypadku poprzednich tomów odczuwałam różne emocje z przeprowadzonymi wątkami.
 
Małgorzata Warda
Dziewczyna z gór. Ogień
Dziewczyna z gór #3
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
 
„Dziewczyna z gór. Ogień”, zamówiłam w TaniaKsiazka.pl. Fabuła książki była dobrze skonstruowana a wątek Polli rozbudował te dotychczasowe już istniejące, które śledzimy na przestrzeni dwóch poprzednich. Jednak muszę przyznać, że z początku czułam lekkie zdezorientowanie. Rozumiem autorkę, że chciała zaciekawić czytelników czymś nowym a tym samym dając sobie możliwość kolejnej furtki w serii do kolejnych tomów. Niezmienny jest jednak przepiękny opis scenerii Bieszczad. Znów możemy wędrować i poczuć ten niepowtarzalny klimat gór. A co dzieje się u naszych bohaterów? W skrócie: Jakub zostaje aresztowany, a Nadia ma coraz gorsze relacje z mieszkańcami. Dziewczyna bowiem zaangażowała się  w sprawę zaginięcia dziewczynki, co tylko pogarsza sytuację.

Jako jedna z nowości w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl to bardzo dużo działo się w tej książce. Nie brakowało rozmów bohaterów, wątków, pewnych zmian. Emocjonalnie pod koniec czułam się różnie, a co najgorsze to ta część nie odpowiedziała na wszystkie pytania, jakie sobie zadałam. Czytało mi się tę historię bardzo dobrze. Styl pisarki bardzo się poprawił i widać w nim spore zmiany. Autorka pięknie opisuje scenerię, fabułę oraz wplata emocjonalność, która przy tej serii jest bardzo ważna. Wciąż pamiętam pierwszy tom i zaginięcie Nadii i jak to się wszystko potoczyło. Teraz? Było tyle różnych dróg... Zakończenie bardzo ciekawe. Z jednej strony niby w jakiś sposób jest klamrą, ale daje nadzieję na coś kolejnego... Kto wie?

0 comments