#755 - To tylko ciało, w którym się chowam

Małgorzata Oliwia Sobczak nie przestaje mnie zaskakiwać. Drugi tom serii Granic ryzyka był jeszcze lepszy od tego pierwszego! Motyw motyli i cała ta zagadka — WOW. Kiedy będzie kontynuacja?
 
Po zakończeniu poprzedniego tomu byłam rozdarta — nie do końca wiedziałam czy ta seria mnie aż tak zachwyci, gdy pojawi się kontynuacja. Cóż... ona mnie powaliła. Te wszystkie wątki i to jak się ze sobą łączyły. To było coś niesamowitego. Do samego końca nie było wiadomo co się stało i ten wątek z trumną...
 
Ponownie spotykamy się z dobrze znanymi bohaterami — Konradem Kordą i Alicją Grabską. Po ostatnich wydarzeniach trzymają siebie na dystans. Oboje uważają siebie za zepsutych... I choć w ich prywatnym życiu daleko do ideałów to i ta muszą stawić czoła nowym sprawom. W Trójmieście dochodzi do zniknięcia Liwii Dembskiej — córki znanego polityka. Policja nie ma żadnego tropu a początkowe tropy są mylne. Czy uda im się odnaleźć Liwię żywą i jaki związek ma nastolatka z Adrianną Milewską, która została brutalnie zamordowana 1992 roku?
 
Małgorzata Oliwia Sobczak
Szum
Granice zła #2
Wydawnictwo W.A.B
 
„Szum” zamówiłam w TaniaKsiazka.pl, gdy tylko zobaczyłam ją, że jest już dostępna. Już patrzenie na samą okładkę intryguje i jest w niej coś... mrocznego. Co oczywiście przekłada się na fabułę, ponieważ jest ona dopracowana w każdym momencie. Małgorzata Oliwia Sobczak wodzi czytelników za nos odkrywając powoli i z wielkim wyczuciem karty. Nie ukrywam towarzyszyło mi mnóstwo różnych emocji a dzięki zwrotom akcji nie wiedziałam czego mogę się spodziewać! Serio bałam się o Liwię, gdy nie było wiadomo gdzie się znajduje. Jakby rozpłynęła się we mgle tak jak Iwona Wieczorek. Zresztą autorka nawiązuje do tego głośnego zaginięcia. Dwa przedziały czasowe przeplatają się między sobą płynnie i się uzupełniają. Zarówno tajemnica śmierci Adrianny, jak i teraźniejsze wątki związane z Liwią są po prostu dopracowane.

Tę jedną z nowości polecam z internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl. Nie zawiedziecie się, ponieważ oprócz wątku kryminalnego autorka porusza bardzo ważne tematy i problemy młodych kobiet. Podkreśla jak krzywdzące są kompleksy, brak akceptacji siebie i  swojego ciała, co powoduje, że mogą zostać wykorzystane przez osoby, które wykorzystują te kompleksy... Oczywiście problemy nastolatek i dziewczyn wkraczających w dorosłość są opisane z dużym wyczuciem, ale i stanowczością, co tylko potwierdza, że autorka ma talent. „Szum” to zwrócenie uwagi i głośny krzyk, że ideały nie istnieją!

Styl powieści bardzo dobry i czyta się książkę z wielką przyjemnością. Przesłuchałam też kilka rozdziałów w audiobooku, które zostały przygotowane w formie serialu audio i miło było znów usłyszeć Kordę oraz Alicję. Nie zabrakło też kilka wzmianek o prokuratorze Bilskim i sprawom, którymi on się zajmował. Polecam Wam serię z całego serca. Nie zawiedziecie się!

1 komentarz