#731 - Jak poradzić sobie z przyszłością?

Alarmy klimatyczne i pesymistyczne wizje przyszłości przewijają się przez przestrzeń publiczną w zatrważających ilościach. Coraz trudniej zaprzeczyć, że problem istnieje i nie ma na nas wpływu. Czy biorąc pod uwagę te dane, możemy cokolwiek planować? Areta Szpura przekonuje, że owszem, dając nam do ręki Instrukcję obsługi przyszłości.

Książka zawiera wywiady z 8 ekspertami z dziedzin takich jak środowisko, technologia, miasto, żywność, edukacja kooperatywy i spółdzielnie, psychologia oraz biznes. W każdym z tych obszarów istnieją pomysły i rozwiązania, które mogą przyczynić się do rozwiązania palących problemów. Możemy wykorzystać omawiane narzędzia do zmieniania świata wokół siebie lub po prostu dowiedzieć się, że można inaczej, niż dotychczas próbowaliśmy.
Areta Szpura
Instrukcja obsługi przyszłości
Wydawnictwo Buchmann

Według mnie książka jest bardzo nierówna. Niektórymi rozdziałami jestem zachwycona, innymi zaś rozczarowana. Biorę po uwagę, że powstawały w różnym czasie, we współpracy z osobami o szerokim spektrum podejść i nie każdy musi ze mną rezonować. Jednak w niektórych miejscach miałam poczucie odrzucającego mnie zacietrzewienia i jedynej słusznej drogi, ale może dla kogoś innego właśnie ten rozdział okaże się najlepszy? Mnie w głowie utkwiły wywiady dotyczące psychologii oraz biznesu. Psychologia ze względu na moje zainteresowanie tą tematyką, a biznes, ze względu na otworzenie oczu na nowe możliwości, o których nie miałam pojęcia. 

Bardzo podoba mi się również część z polecaniem źródeł, które pozwalają poszerzyć wiedzę na temat omawianych zagadnień. Myślę, że ta książka choć nieidealna, może być dobrym początkiem do samodzielnych poszukiwań swojej instrukcji obsługi przyszłości. Autorka zebrała 8 osób z pomysłami na przyszłość - kto wie ile z nich jeszcze jesteś w stanie spotkać na swojej drodze?

Myślę, że to dobra lektura dla osób zaczynających swoją przygodę z zagadnieniami oswajania przyszłości lub próbą wyjścia ze swojej bańki. Zaawansowani poszukiwacze wiedzy raczej nie znajdą tu zbyt wielu nowych informacji lecz może odświeżą podstawy? Przekonajcie się sami!






0 comments