#3 - Urocze liski

„Liski” urzekły mnie szatą graficzną, która jest przepiękna! To prosta i przyjemna gra karciana, która rozwija nasz refleks i spostrzegawczość.

FoxGames od zawsze miało ciekawe gry, kiedy zobaczyłam tę zapowiedź wiedziałam, że na pewno w nią zagram. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że cenię sobie pięknie wydane książki, gry i inne rzeczy. Oko grafika cóż ja na to mogę poradzić? No właśnie... W tę karciankę mogą grać zarówno dorośli jak i dzieci — przede wszystkim one. To świetna propozycja dla dorosłych, którzy chcą spędzić czas ze swoimi pociechami i szukają szybkiej i prostej gry. Oprócz podstawowej wersji rozgrywki zostało przygotowane jeszcze 5 innych wariantów.
 
Gra „Liski” składa się z 24 kart koszyczków, 5 zestawów kart graczy i przedmiotów oraz kart z innymi wariantami gry. Przykładowo rozgrywka może wyglądać następująco: 
 
Po rozdaniu kart postaci oraz kart przedmiotów z tym samym kolorem tła, każdy z graczy trzyma w dłoniach lub ma przed sobą rozłożone karty na stole. Z kolei karty koszyczków są ułożone na środku stołu na stosie. Następnie najstarszy z graczy odwraca kartę koszyczka na drugą stronę i wszyscy gracze jednocześnie muszą jak najszybciej ułożyć przedmioty zgodnie z kartą koszyczka używając swoich kart przedmiotów. Są one dwustronne i czasem trzeba je odwrócić, aby ułożyć odpowiedni wzór.
 
Prawidłowe ułożenie zostaje zaliczone, kiedy przedmioty znajdują się w odpowiednich miejscach, są odwrócone w odpowiednich kierunkach oraz są zgodne z kolorami takimi jak w koszyczku. (Tak jak na grafice u góry). Gra kończy się, kiedy jeden z graczy zdobył 5 kart koszyczków i zostaje on zwycięzcą.
Oprócz opisanej przeze mnie możliwości gry, twórcy proponują jeszcze 5 innych wariantów tj.: wariant zręcznościowy, wariant układanki, wariant liczebny, wariant kooperacyjny i wariant memory. „Liski” to rozgrywka od 2 do 5 osób w przedziale wiekowym od 4+. Grając ostatnio z dziećmi było wiele śmiechu i aż wstyd się przyznać, ale poszło mi najgorzej ze wszystkich!

0 comments