#700 - Czy można przekroczyć własne ograniczenia?

Nowość, którą zamówiłam w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl to propozycja od Avy Reed. Jest to trzeci tom z serii In Love i każda książka miała coś w sobie, ale ta jest po prostu... CUDOWNA.
 
Powieść porusza bardzo trudne tematy, z którymi nie każdy jest sobie w stanie poradzić. Główna bohaterka Zoey jest bardzo wycofana z powodu traumy, jaką przeżyła. To wydarzenie sprawiło, że dziewczyna przez długi okres swojego życia, powrotu do normalności nie potrafiła zrozumieć i pogodzić się z tym, co ją to spotkało. Dodatkowo jej rodzice, którzy również cierpieli z tego powodu, dodawali jej tylko kolejnych trosk, zamiast ulżyć jej w cierpieniu. W końcu, by pójść naprzód ze swoim życiem Zoey postanawia rozpocząć studia w Seattle i zamieszkać ze swoim bratem Cooperem oraz jego współlokatorem Dylanem i jego uroczym psiakiem Skarpetą.
 
Ava Reed
Deeply
In Love #3
Wydawnictwo Jaguar
Tłumaczenie Joanna Słowikowska
 
Oczywiście „Deeply” nie tylko życie i trauma Zoey ma tutaj ogromne znaczenie. Drugim bohaterem, który porusza nie mniej ważniejszy problem — jest Dylan. Ten wątek mną wstrząsnął. Opisany problem jego niepełnosprawności oraz jego trauma powypadkowa łączy go z Zoey. Bohaterowie osobno, a jednak w pewien sposób razem znajdują się w fazie zdrowienia i akceptacji swojego nowego życia. Choć przyznaję, że w przypadku Dylana odczuwałam z początku, że on tę fazę ma już za sobą. Co więcej, od samego początku polubiłam tych bohaterów. Zresztą ich nie da się nie lubić jak i innych tej zgranej paczki, którą zdążyłam już poznać w poprzednich tomach!
 
Przeczytanie tego bestselleru z Księgarni Taniaksiążka.pl to dla nas zetknięcie się z traumami, których wiele ludzi doświadcza na co dzień. Czytanie takich powieści pomaga zrozumieć nam, jak mogą funkcjonować ludzie i ich mechanizmy obronne nie muszą mieć racjonalnego wytłumaczenia. Związałam się z tymi bohaterami i rozumiałam ich mechanizmy. Postać Dylana stała mi się bardzo bliska. Rozumiałam jego niepewność i to poczucie utraty, zmiany życia po tym jak stał się osobą niepełnosprawną. Sama mierze się z podobnym schorzeniem i niepełnosprawność jest częścią mojego życia. Przechodziłam przez podobne etapy akceptacji.

Nie chcę zdradzać całej fabuły powieści, ale „Deeply” zamówione w Księgarni TaniaKsiazka.pl to książka, którą warto przeczytać. Obserwacja i walka jak ta dwójka bohaterów radzi sobie ze wszystko jest ciekawa i kibicuje im się od samego początku. Styl powieści bardzo dobry, a czyta się ją na jednym wydechu i trudno się od niej oderwać. Relacja przedstawiona między Zoey i Dylanem to piękna przyjaźń, która dzięki zaufaniu i zrozumieniu rozkwita i daje nadzieję, że życie ma do zaoferowania coś więcej niż tylko ból. Polecam z całego serduszka!


1 komentarz

  1. Chociaż 2 pierwsze tomy całkiem mi się podobały, to na razie nie czuję potrzeby sięgać również po ten. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń