#696 - Nic nie czuła...

Małgorzatę Oliwię Sobczak poznałam dzięki jej serii Kolorów zła, która okazała się być dla mnie fenomenalna. Kolejna jej powieść, mimo słabego dla mnie początku na samym końcu jednak się obroniła. Cieszy mnie fakt, że spotykamy w tej powieści bohaterów ze wspomnianej przeze mnie serii i są oni pięknym ozdobnikiem. Lubię takie nawiązania!
 
Aplikacja Place to Rest pewnego dnia zaprowadza dziennikarkę Alicję Grabską do lasu w Łysej Górze, gdzie kobieta odnajduje ciało zamordowanej kobiety. Aplikacja już wcześniej zaprowadzała kobietę w różne miejsca, ale czy jest możliwe, że te wszystkie miejsca są ze sobą powiązane? Dochodzenie w sprawie zamordowanej kobiety rusza i ma zająć się nim Oskar Korda, który jest wybitny w swojej pracy. Praktycznie od razu łączy ze sobą podobne wątki i mimo że morderca nie pozostawił na miejscu zbrodni żadnych śladów, jest pewien, że znajdzie sposób na jego uchwycenie. Wspólnie z dziennikarką postanawiają odkryć wszystkie tajemnice, które jednocześnie ukazują pewną przeszłość. Przeszłość, która nie pozwala o wszystkim zapomnieć...

Małgorzata Oliwia Sobczak
Szelest
Wydawnictwo W.A.B.

Książkę przesłuchałam w 80% w audiobooku i to był bardzo dobry wybór. Przesłuchałam ją w ciągu jednego dnia, bo gdy minął dla mnie krytyczny moment, w którym myślałam, że już jej nie doczytam/dosłucham. Po tym momencie już nie mogłam się oderwać i chciałam dowiedzieć się jak najszybciej — kim jest morderca i w jaki sposób główna bohaterka jest połączona z tą sprawą. Oczywiście po raz kolejny autorka wodziła mnie za nos i nie było to oczywiste. Dopiero pod koniec dostałam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania dotyczące motywu i mordercy.

„Szelest” cechuje się wyrazistymi bohaterami, a zwłaszcza główną bohaterką, która mimo świetnej pracy i tego, jaka jest zorganizowana, to sama ma problemy w życiu osobistym. Matka ma do niej wiele żalu — można powiedzieć, że jest nią zawiedziona, a były mąż tylko i wyłącznie sprawia jej problemy. Autorka w sprawny sposób manewruje wszystkimi informacjami tak, że nie jest się w stanie ot tak domyśleć zakończenia. Teraźniejszość przeplata się z przeszłością robiąc niezły mętlik. Inni bohaterowie oprócz Alicji też zostali dobrze przedstawieni. Nie spotykamy tutaj ludzi idealnych — wręcz przeciwnie — mamy do czynienia z ludźmi pełnymi wad i tego, że czasem nie wiedzą jak mają postępować. Świetny thriller kryminalny z dobrze wykreowanymi psychologicznie bohaterami.

Książka z pewnością spodoba się fanom gatunku oraz tym, którzy czytali poprzednie powieści autorki. Jeśli chodzi o mnie to wyczekuje już kolejnych propozycji od autorki.

0 comments