#677 - Jego terytorium skrywa mroczną tajemnicę

Sięgnęłam po powieść Aleksandry Mantorskiej, ponieważ zachęciła mnie do tego okładka. Stwierdziłam, że jako jedna z nowości w Księgarni TaniaKsiazka.pl, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Oczywiście tak się stało.
 
„Skowyt wilka” jest debiutem autorki. Miejsce akcji książki to małe miasteczko na Śląsku — Grabkowice, do którego przeprowadza się Anna. Ma objąć tam stanowisko technologa żywności w zakładzie mięsnym Smolny. Kobieta czuje, że nie wie, czy jest w stanie poradzić sobie na tym stanowisku. Jednak mimo oporów, postanawia spróbować i przyjmuję ofertę pracy. Jej szef — Andrzej Smolny — poważany człowiek mieszkający w małej miejscowości jest skrytą osobą. Jego tajemniczość i wnikliwość we wszystko, imponuje Annie. Jednak z czasem bohaterka zauważa, że współpracownicy w firmie Smolnego nie zachowują się normalnie, a może to wszystko jej się tylko wydaje? Jaka prawda stoi za tym wszystkim i czy Anna może czuć się bezpiecznie?

Aleksandra Mantorska
Skowyt wilka
Wydawnictwo Kobiece

Muszę przyznać, że na początku miałam problem z tą powieścią, bo nie mogłam wciągnąć się w historię. Jednak wraz z biegiem akcji i rozwinięciem się kilku wątków — dalej czytałam książkę jednym tchem. Autorka z dokładnością opisała małe środowisko, uzależnione od wpływowego człowieka, które na dodatek znajduje się jakby na końcu świata. Anna, pojawiając się jako nowa osoba w społeczności, widzi wiele nieścisłości. Narracja poprowadzona jest w ciekawy sposób, w którym czytelnik nie ma możliwości domyślenia się od razu, co się dzieje. Dopiero wraz z główną bohaterką odkrywa kolejne karty. Historia zawierała kilka zaskakujących rzeczy, a emocje w powieści były dobrze wywarzone. To sprawiło, że w ogóle zapomniałam o tym, że to debiut literacki. A ja debiutom nie przepuszczam!

Ufam Wydawnictwu Kobiecemu, jeśli chodzi o debiuty książkowe. Jeszcze nie zdarzyło się tak, abym narzekała. Oczywiście to sprawia, że odczarowuje to moje złe wrażenie debiutów literackich, szczególnie polskich autorów. Pomyśleć, że jeszcze pół roku temu unikała rodzimych pisarzy jak ognia. Zawsze czegoś mi brakowało. Tutaj mimo niedociągnięć — wybaczam i zaznaczam, że czekam na kolejną powieść autorki. Zamówienie zrobione w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl, jeśli chodzi o „Skowyt wilka”, to była dobra decyzja. Według mojej oceny fabuła była przemyślana i poprowadzona w świadomy sposób. Bohaterowie nie byli płascy, mieli swoją głębię — każdy z nich był inny. Niepowtarzalny. Jeśli chodzi o zakończenie, to może nie było spektakularne, ale dobrze zamykające całą historię. Zdecydowanie czekam na więcej i mam nadzieję, że niedługo pojawi się zapowiedź kolejnej książki autorki. Ja polecam i kibicuje!

1 komentarz

  1. Okładka ciekawa, to fakt. Przeczytałam fragment na stronie Taniej książki i jestem lekko zainteresowana /oby nie był to jakiś mocny kryminał/. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń