#641 - Czasem życie daje drugą szansę na przeżycie pierwszej miłości

„Wszystkie piosenki o miłości” to opowieść o miłości dwójki ludzi — Daniela i Alison, którzy spotkali się w Sheffield w 1978. Miłości pięknej, tej pierwszej i niezapomnianej...

Gdy Daniel i Alison się spotkali, mieli zaledwie po 18 i 16 lat. Jednak ich miłość, mimo pięknych chwil okazała się być trudna. Dan został dziennikarzem muzycznym, a Alison opuściła Sheffield. Dziewczyna będąc w Hiszpanii, poznała swojego męża, z którym przeniosła się do Australii. Los ponownie łączy ze sobą dawnych kochanków, gdy Dan postanawia zaobserwować Ali na jednym z portali społecznościowych. Zapomniana piosenka z przeszłości, ponownie rozbrzmiewa w ich sercach, powodując, że stłumione wspomnienia zaczynają do nich wracać.

Jane Sanderson
Wszystkie piosenki o miłości
Wydawnictwo Znak Literanova
Tłumaczenie Małgorzata Kafel

Początek książki nie jest bardzo wciągający. Miałam wrażenie, że fabuła jest przeciągnięta do granic wytrzymałości. Co rusz pojawia się jakaś zapchaj dziura. Bałam się, że cała powieść może taka być... Na szczęście druga część powieści i włączenie playlisty muzycznej pomogły mi się do niej przekonać. Czytając tę historię odczuwałam nostalgię. Muzyka głęboko dotknęła mojej duszy, a ja cenię każdą książkę z motywem muzycznym. Odczucia przeróżne: od tych najintensywniejszych emocji po te bardzo skrajne łamiące serce. Jane Sanderson w magiczny sposób przeniosła mnie do czasów i miejsc, które zapragnęłam poznać i sama zobaczyć.

Dan oraz Alison zostali przedstawieni przez autorkę bardzo szczegółowo. Poznajemy ich życie to, kim się stali i jacy byli w latach 70., gdy zaczynała się ich historia. Spacerujemy z Danem po wspaniałym Edynburgu i jesteśmy z Alison w malowniczej Australii, gdzie poznajemy życie Ali i jej problemy z córką. Co ważne postacie drugoplanowe nie zostały pominięte przez autorkę, lecz skrupulatnie opisane. Beatriz czy Sheilla, które wspierają Alison w trudnych wyborach, są świetnymi bohaterkami. Brat głównej bohaterki, Pete czy np. ojciec Dana to tylko wspomnienie wspaniałych postaci, których bardzo polubiłam.

„Wszystkie piosenki o miłości” to lektura przyjemna, opowiadająca o przepięknej miłości. Jednak w książce nie ma mowy tylko o tym romantycznym uczuciu... Alison musiała wiele przejść i dojrzeć do tego, aby zmierzyć się z przeszłością. Jeśli lubicie powieści z motywem muzyki, to jak najbardziej ta pozycja jest dla Ciebie!

0 comments