#640 - Wszystko co dobre, zaczyna się od kota

Jestem kocią ciocią. Często mam pod opieką różnorakiej maści i charakteru kotki, które ciągle mnie zadziwiają. W końcu postanowiłam rozszerzyć swoją wiedzę i sięgnąć po koci poradnik. A nuż dowiem się czegoś nowego?

Jeśli szuka się rzetelnego podejścia, któż sprawdzi się lepiej niż właścicielka kilku kotów, behawiorystka zwierząt towarzyszących, technik weterynarii, zoodietetyczka kotów prowadząca bloga kocibehawioryzm.pl? Małgorzata Biegańska-Hendryk w pełnej krasie! Sięgając po poradnik jej autorstwa mogłam być pewna, że rozwiązania w nim przytoczone oparte są zarówno na własnym doświadczeniu, jak i solidnych badaniach naukowych. Mając takiego przewodnika można bezpiecznie zwiedzać koci świat! Z pewnością nie znajdziecie hipotetycznych rozważań, lecz praktyczne i skondensowane dawki wiedzy! Przeplatane oczywiście z życia wziętymi przykładami i anegdotkami.

Małgorzata Biegańska-Hendryk
Rozmowa z kotem
Wydawnictwo Buchmann
Lektor Anna Ryźlak

Myślę, że żeby zrozumieć naturę kota, zawsze z tyłu głowy trzeba mieć stwierdzenie:
Koty nie pytają o pozwolenie, tylko wchodzą do naszego życia, czy tego chcemy, czy nie
Z takim podejściem jest dużo łatwiej! Wracając jednak do książki. Czytelnik znajdzie w niej porady jak może zaopiekować się kotem przez cały okres kociego życia. Przebywamy drogę od wyjaśnienia jak ważne jest dla kociaka pozostanie przy mamie, przez organizowanie kociej przestrzeni do opieki nad kotem chorym czy niepełnosprawnym. Dowiemy się również jak rozmawiać z kotem za pomocą rozumianych przez te zwierzęta sygnałów. Autorka nie zapomina również wspomnieć o zmorze właścicieli kotów - dokacaniu czy pojawieniu się nowego członka rodziny. I rozdział, który przyniósł mi najwięcej nowych informacji - jak kot reaguje na choroby. 
 
Bardzo podobało mi się zorganizowanie wiedzy w tematyczne rozdziały, do których będzie można łatwo wrócić w razie potrzeby. Ciekawym zabiegiem było również rozpoczynanie omówienia danego zagadnienia od dowcipnej konwersacji z kotem, opowiadającego np. czego chciałby od swojego opiekuna albo dziwiącego się zachowaniu otaczających go ludzi. Szczególnie, że głos Anny Ryźlak, zmieniał lekko brzmienie podczas czytania kocich cytatów, co niesamowicie umilało słuchanie i odbiór historii w tej formie. 

Tak jak wspomniałam na początku, książka zawiera rzetelną, sprawdzoną wiedzę! Jestem usatysfakcjonowana lekturą! Poleciłabym ją każdemu, kto chce lepiej zadbać o swojego kociego przyjaciela oraz tym, którzy dopiero zastanawiają się nad przygarnięciem kociej kulki pod swój dach. Dobrze wiedzieć z czym wiąże się opieka nad wydawałoby się prostym w obsłudze zwierzęciem. 
r

0 comments