#596 - Zakazany układ i seria tajemniczych zbrodni

„Stażystka” to książka nieocenionej i wspaniałej Alicji Sinickiej, która według mnie jest mistrzynią w kreowaniu niebanalnych i nie do przewidzenia wydarzeń w ostatnich rozdziałach!
 
Głównymi bohaterkami powieści są dwie kobiety Klaudia oraz Ewa. Dwie temperamentne kobiety, które w swoim życiu wiele przeszły. Klaudia to młoda dziewczyna, której życie nigdy nie rozpieszczało. Jej matka była prostytutką, a po jej śmierci zamieszkała z babcią. Gdy i starszej kobiety zabrakło dziewczyna musiała sobie jakoś radzić. Jednak udało jej się zdobyć studia i po ich zakończeniu stara się znaleźć pracę by zarobić na wymarzony biznes z przyjaciółką. Tak trafia na ogłoszenie o prace dla stażystki w firmie Skalskiego...
 
Alicja Sinicka
Stażystka
Wydawnictwo Kobiece
Lektorki Daria Brudnias, Aleksandra Spyra
 
To właśnie w firmie Skalskich poznajemy drugą bohaterkę Ewę. Oddaną żonę i kochającą matkę, która doskonale wie, że jej mąż szuka stażystki tylko po to, by mieć kolejny obiekt westchnień. Kobieta doskonale wie, że Marek ją zdradzi. Przecież zrobił to już dwukrotnie... Jednak to nie o same zdrady chodziło, tylko o coś więcej – tu pojawić powinien się spojler, ale przemilczę to. Sami to sprawdźcie. Trzyma w napięciu! Mogę zapewnić.
 
Klaudia zaczynając pracę na stanowisku stażystki z początku uważa, że zaloty jej szefa nie są jednoznaczne. Jednak z czasem mężczyzna zaczyna być bardziej konkretny, a ona mimo początkowych sprzeciwów zgadza się na taki układ. Do czasu gdy nie odkrywa prawdy jak doszło do jej zatrudnienia i że dwie wcześniejsze stażystki też romansowały z szefem... Tylko, że one są już martwe. Kto więc stoi za tymi zbrodniami i czy łączą się one z zakazanym układem Marka ze stażystkami? Czy Klaudia powinna obawiać się o swoje bezpieczeństwo?
 
Co to była za książka! Szczerze ja typowałam coś zupełnie innego – z resztą jak zawsze. Tak samo było z dwiema poprzednimi powieściami autorki. Już myślałam, że udało mi się zgadnąć o co chodzi, a tu proszę... Niespodzianka! I tym razem się nie zawiodłam. Zakończenie trzymało mnie do samego końca i nie mogłam uwierzyć, że tak urocza, tak cudowna osoba za tym stała. JAK DO TEGO DOSZŁO?! Dodatkowo po raz kolejny poznałam bohaterów dobrze wykreowanych nie tylko pod względem, że ma się wrażenie, że to są nasi jacyś sąsiedzi, ale pod względem psychologicznym. Każdy z nich miał jakiś bagaż doświadczeń, który determinował ich zachowania. Dlatego tak bardzo zdziwiłam się, że osoba, która za tym stała była wręcz nieskazitelna!
 
Początkowo słuchając audiobooka miałam problem, aby wejść w tę historię. Wybijały mnie naprzemiennie głosy lektorek. Jednak po czasie doceniam to bardzo. Każda z nich odwaliła kawał dobrej roboty przedstawiając bohaterkę tak jak sobie ją wyobrażałam. Jednak głos Klaudii bardziej pasował mi do charakteru i osoby Ewy i na odwrót. To bym zmieniła gdyby była taka możliwość i byłoby idealnie.
 
Polecam! Polecam! I jeszcze raz polecam! Przesłuchałam trzy książki pani Alicji i jestem zakochana w jej twórczości. Z pewnością sięgnę po kolejne książki i na horyzoncie pojawiła się kolejna – na razie zapowiedź, ale z pewnością po nią sięgnę. Z resztą pakiet książek papierowych już został zamówiony i z pewnością znajdą godne miejsce na mojej półce z książkami. Dawno nie bawiłam się tak świetnie słuchając thrillera.

10 komentarzy

  1. Świetna książka, którą również polecam. Mocno wciąga!

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu w ogóle nie sięgam po książki z tego gatunku, więc raczej sobie odpuszczę tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołączam się do polecenia tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za recenzję i polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczośc autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak się na nią zdecydujesz, to się nie zawiedziesz :D

      Usuń