#597 - Nie można uciec przed przeszłością

Włączyłam ten audiobook z ciekawości i przez ten czerwony kolor na okładce. Tytuł mocno mnie zaintrygował... Czego takiego nie zapomnę?
 
To była fenomenalna historia i dziwiłam się, że jej ocena na Lubimyczytac.pl była taka niska. Choć nie jest też najgorsza. Podobało mi się jak została ta historia przedstawiona. W nieoczywisty sposób i do tego ta końcówka. Nie sądziłam, że główna bohaterka to wszystko w taki sposób zakończyła. Choć z drugiej strony wcale jej się nie dziwię, że w tamtym momencie czuła rozgoryczenie, jeśli chodzi o przyjaciół z lat szkolnych. Czy to wszystko musiało się wydarzyć i dlaczego tylko Leah pokutuje za wydarzenia z przeszłości?
 
Kathryn Croft
Nigdy nie zapomnisz
Wydawnictwo Burda Media Polska
Tłumaczenie Ewa Kleszcz
Lektorka Ewa Abart
 
Leah Mills jest główną narratorką tej opowieści i jest cieniem samej siebie. Żyje skromnie i na uboczu nie narzucając się nikomu. Próbuje zapomnieć o wydarzeniach z przeszłości, które odbiły się piętnem na jej życiu. To właśnie przez nie odizolowała się od wszystkiego i zrezygnowała z miłości i wspaniałej przyszłości... W dzień rocznicy tych okrutnych wydarzeń coś się zmienia, gdyż kobieta poznaje Juliana, który daje jej coś czego dawno nie czuła. Iskierkę nadziei, że w końcu będzie mogła ułożyć sobie życie...

Jednak nie wszystko układało się tak jak wierzyła w to główna bohaterka. To, że w jej życiu pojawił się Julian to było coś dobrego, ale w tym samym czasie Leah dostała kartkę z życzeniami od osoby, która budzi w niej strach. Bowiem kobieta zdaje sobie sprawę, że ktoś jeszcze pamięta o tamtych wydarzeniach i faktycznie robi wszystko, aby otoczenie Leah się o tym dowiedziało. Powoli od niej zaczynają odsuwać się osoby, których i tak miała mało w życiu. A co się takiego stało?
 
Leah będąc w liceum miała wspaniałych przyjaciół. Pewnego dnia do klasy dołączył nowy uczeń Adam, który od razu nie wzbudził mojego zaufania. Miał on chorą obsesję na punkcie nauczycielki, która jak twierdził uwzięła się na niego. Chciał zrobić coś co odbiłoby się piętnem na jej życiu. Tak też się dzieje, a świadkiem tego jest Imogen oraz Corey przyjaciele Leah i ona sama, ale ucieka z miejsca nie robiąc nic, żeby pomóc kobiecie. Mimo że wiedziała jakie to złe zachowanie, którego dopuścił się jej chłopak i przyjaciele. Adam był postacią bardzo impulsywną, która potrafiła manipulować ludźmi. Zawsze dostawał to czego chciał i zawsze potrafił zrzucić winę na kogoś innego. Być może dlatego miał on taki wpływ na każdego. Był szefem ich paczki. On dyktował warunki... I gdy główna bohaterka zdała sobie z tego sprawę było już za późno i została uznana za winną wszystkich wydarzeń jakie miały miejsce tamtego dnia i późniejszego wypadku samochodowego, w którym zginął Adam i dwójka przyjaciół...

To była moje pierwsze spotkanie z twórczością Kathryn Croft i mimo że momentami była być może nużąca to jednak zaciekawiła mnie na tyle, aby sięgnąć po inne książki tej autorki. Historię w książce poznajemy w kilku płaszczyznach czasowych. Teraźniejszości oraz przeszłości, gdy spowodowała wypadek drogowy (2003 rok) oraz gdy jest nastolatką (1999 rok). Książkę słuchałam w audiobooku i głos pani Ewy jest mi bardzo dobrze znany, bo spotkałam się z nią przy kilku innych audiobookach. Polecam serdecznie, jeśli macie okazję przesłuchać tę książkę.

Podsumowując, mogę powiedzieć, że pierwsze koty za płoty za mną i teraz mogę zapoznać się z kolejnymi książkami autorki. A jeśli czyta je pani Ewa to tym bardziej będę się cieszyć!



Photo by marius sebastian on Unsplash

6 komentarzy

  1. Czasami audiobook to jedyna możliwość by dać szansę książce, która nie do końca wpisuje się w nasz gust czytelniczy. Jakoś łatwiej wtedy posłuchać niż samemu przeczytać :) O tej autorce jeszcze nigdy nie słyszałam. Dziękuję za rekomendację, faktycznie po ocenach na portalach książkowych nie zdecydowałabym się na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaciekawiłam na tyle, że sama sprawdzisz czy warto! :D

      Usuń
  2. Jak na razie wolę inny typ literatury i na niej się skupiam, więc póki co nie mam w planach przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej autorki, ale po recenzji jestem zachęcona. Rozejrzę się za książką.

    OdpowiedzUsuń