#782 - Tych, których kochamy, stale nosimy w sercu

Powieść Sophie Anderson przeniosła mnie do cudownego świata. Dawno nie czytałam tak ciekawej pozycji dziecięcej, która miałaby w sobie tyle do zaoferowania. „Zaklinaczka Burz” to jedna z nowości w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl.

Ostatnio potrzebowałam takiej książki, która mnie nie zmęczy, a ukoi moje wszystkie myśli. Dzięki historii przedstawionej przez Sophie Anderson przeniosłam się w zupełnie inne miejsce, dzięki któremu odpoczęłam. „Zaklinaczka Burz” opowiada historię Makolągwy, która została zesłana z ojcem na Bagniska Żałoby. Miejsca, w którym magia jest zakazana. Nie jest to dobre miejsce i trzeba się przystosować do panujących tam reguł. To nie jest łatwe, a można nawet rzec — uciążliwe. Pewnego dnia ojciec dziewczyny zostaje oskarżony o coś, czego nie zrobił. To skłania ją do podjęcia decyzji, aby odnaleźć zaginiony klejnot i oczyścić imię Słowika. Jednak to nie wszystko, co kryje się za tym wszystkim. Bohaterka, wyruszając w podróż, odkrywa kolejne tajemnice. To, że może jednak da się uratować wyspę i że magia nie jest tak zła jak się wszystkim wydaje...

Sophie Anderson
Zaklinaczka Burz
Wydawnictwo Świetlik
Tłumaczenie

Kreacja świata jest bardzo ciekawa. Autorka skupiła się na tym, aby ukazać go jak najdokładniej. Opisała nie tylko, jak wyglądały Bagniska, ale dokładnie opisała człekopodobne istoty i alkonsty, czyli ptakopodobne. Książka pod względem fabuły jest dobrze napisana i żaden wątek nie został pominięty. Oprócz tego to wielkie przesłanie, jakie z niej płynie. Mamy tutaj wątek przyjaźni oraz odwagi jak i smutku, strachu oraz straty. Kilka razy musiałam zrobić sobie przerwę, ale wiem, że ta książka była potrzebna i każdy powinien po nią sięgnąć.

Akcja nie jest szybka. Wszystko ma swój odpowiedni czas i dzięki temu zwroty akcji też dają trochę napięcia. Narracja powieści dzieje się zarówno w teraźniejszości jak i przeszłości. „Zaklinaczka Burz” z Księgarni TaniaKsiazka.pl, przekazuje wiele wartości. Podkreśla to jak ważna jest walka o samego siebie i innych. Oddanie sprawie i poświęcenie się, gdy jest to potrzebne. Makolągwa chciała nie tylko pomóc ojcu, ale gdy dowiedziała się prawdy, chciała zawalczyć o wolność. Jej siła brała się z jej przekonań. Była odważna i nieustraszona. Wartości takie jak przyjaźń i miłość są tutaj cenną lekcją dla młodych czytelników.

Po przeczytaniu tej książki poleciłam ją kilku osobom. Mimo że jest to książka dla dzieci i młodzieży, uważam, że każdy powinien ją przeczytać. Jest to piękna i niezwykła książka, która zabiera czytelnika do zupełnie innego świata. Idealna na kilka wieczorów, a może tylko jeden?

0 comments