#740 - Niektóre sekrety mogą zmienić wszystko...

Ostatnio przeglądając półkę coraz częściej sięgam po powieści, które zalegają na regale. Tak trafiłam na książkę Samanthy Young.
 
Nowości średnio do mnie przemawiają — mam wrażenie, że wszystkie są na jedno kopyto... Przez co — i dobrze — wyczytuje moje książkowe zapasy i czuję się z tym bardzo dobrze. Smantha Young to jedna z moich ulubionych autorek. Jej historie zawsze mnie poruszają i sprawiają, że odprężam się przy nich na maksa. Ostatnio sięgnęłam po tytuł „Nieznośny ciężar tajemnic”, który był o traumach z dzieciństwa, przebaczeniu a co najważniejsze — odnalezieniu własnego ja.
 
Samantha Young
Nieznośny ciężar tajemnic
Wydawnictwo Eddiprese Książki
Tłumaczenie Sara Manasterska

Główną bohaterką jest India najpopularniejsza dziewczyna w szkole. To dzięki swojej determinacji i zaciętości India wspięła się na szczyt popularności. Bycie tą najważniejszą w środowisku szkolnym daje jej poczucie bezpieczeństwa, którego zabrakło jej w dzieciństwie. Wszystko z powodu porzucenia przez matkę i późniejszej nienawiści ojca, który obwiniał Indię o odejście matki.
 
Życie nastolatki wywraca się do góry nogami, kiedy jej matka z dnia na dzień oświadcza dziewczynie, że przeprowadzają się do Bostonu. Wtedy dziewczyna dowiaduje się, że jej rodzicielka ma narzeczonego, co tylko potęguje jej złość. Przeprowadzka do nowego miejsca jest nieunikniona a India pojawiając się w nowym miejscu czuje się zdezorientowana i wywołuje to u niej wszystkie traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa Sprawy komplikują się jeszcze bardziej w momencie poznania Finna — chłopaka jej przyszłej przybranej siostry — Elosie.

„Nieznośny ciężar tajemnic” to książka, która zaskoczyła mnie jako czytelnika. Spodziewałam się prostego romansu a dostałam zupełnie coś innego. Historia wywoływała u mnie przeróżne emocje a poznanie historii Indii, Eloise oraz Finna mną wstrząsnęła. Każdy z tych bohaterów miał swoje tajemnice i sprawy, z którymi nie mógł sobie poradzić. India w dzieciństwie przeżyła wiele upokarzających rzeczy, które wpływały na jej obecne życie. Finn skrywał tajemnice, które były związane z matką i ojcem, przez co był uwiązany i bardzo zależny od innych osób. Z kolei Elosie walczyła o samą siebie bojąc się tym samym akceptacji ze strony ojca. Każda postać została bardzo dobrze przedstawiona. Autorka z wielką starannością zadbała, aby jej bohaterowie mieli swoje wady i zalety. Odnosi się wrażenie, że zna się ich bardzo dobrze. A ich walka o lepsze jutro imponuje. Historia przedstawiona przez Samanthę Young to nie tylko opowiastka o nastolatkach — to coś więcej... To walka przede wszystkim o siebie, przyjaźń, zrozumienie, przebaczenie krzywd i odbudowaniu życia, aby było ono dobre.

Styl powieści bardzo dobry. Czyta się tę historię jednym tchem. Bardzo przemyślana fabuła. Każdy wątek równie ważny i przez to tempo akcji również zostało zachowane. Zakończenie bardzo ciekawe i zaskakujące, bo myślałam, że będzie zupełnie inaczej. Lubię takie zaskoczenia na koniec. Dla mnie powieści Samanthy Young są niesamowite i myślę, że się nie zawiedziecie!

1 komentarz