#734 - Pamiętaj, życie dzieje się w okamgnieniu...

Jewel E. Ann to autorka dobrze mi znana. Każdą jej wydaną powieść na polskim rynku wydawniczym przeczytałam. Ucieszyłam się jak okazało się, ze kolejna z jej nowości pojawiła się w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl

Historia przedstawiona w „When Life Happened” była przepiękna. Sprawiła, że poryczałam się jak bóbr, by za moment cieszyć się z bohaterami. Myślałam, że jestem w stanie przewidzieć to co się wydarzy. Jednak w połowie powieści zdarza się jedna sytuacja, która pokazuje, że faktycznie życie dzieje się w okamgnieniu...

Główną bohaterką powieści jest Parker, która w końcu wyprowadza się od rodziców. Ma zamieszkać w odziedziczonym po dziadkach domu. Jest z tego bardzo szczęśliwa. Zwłaszcza że jej życie nie było łatwe. Najbliższa osoba jej sercu zdradziła ją z mężczyzną, z którym planowała spędzić resztę życia. Jej były chłopak Caleb został mężem Piper — siostry bliźniaczki, z którą Parker nie rozmawiała od dwóch lat. Teraz by odmienić swoje życie dziewczyna, stara się nie planować niczego wielkiego, ponieważ zrozumiała jak życie potrafi być przewrotne. Że ustalone działania nie zawsze mają sens. Tak na jej drodze pojawił się także Gus Westman — sąsiad, który ma uroczego psa, który od razu ją polubił. Znajomość z sąsiadem oraz jego sytuacją rodzinną są dla niej pewną lekcją w życiu. Rodzinna Westmanów przyjmuje ją bardzo miło, a żona Gusa — Sabrina proponuje jej pracę. Czy Parker jest w stanie samej sobie zaufać i pozwolić losowi, by dobro w końcu zaczęło być częścią jej życia?
 
Jewel E. Ann
When Life Happened
Wydawnictwo Filia
Tłumaczenie Katarzyna Agnieszka Dyrek 

Chciałabym Wam opowiedzieć dużo więcej z fabuły „When Life Happened”, którą zamówiłam w Księgarni TaniaKsiazka.pl, ale nie mogę. Tutaj nie dzieje się jedna rzecz, która wpływa na bohaterów. W tej historii dostajemy znacznie więcej. Mamy walkę o samego siebie, poszukiwanie szczęścia, godzenie się z porażkami, przebaczenie krzywd nie tylko innym, ale i samemu sobie. Mogłabym tak godzinami wymieniać, to co sprawia, że ta powieść to perełka wśród książek, jakie przeczytałam. Z pewnością jest to bardzo emocjonalna historia, która pozwala zatrzymać się czytelnikowi na dłuższą chwilę i zastanowić nad wydarzeniami. Można z nich bardzo wiele wyciągnąć. To nie jest typowy romans, który można przewidzieć. Oj nie. Autorka w bardzo wnikliwy sposób nakreśliła swoją powieść oraz przedstawiła bohaterów oraz ich problemy. Lektura przesiąknięta jest doświadczeniem oraz chęcią zmiany swojego życia.
 
Jewel E. Ann w przepiękny sposób ukazała ludzkie życie, które faktycznie dzieje się w okamgnieniu. Jedni mogą powiedzieć, że „When Life Happened” to historia przewidywalna, ale cóż z tego? Czasem najprostsze historie trafiają do nas najlepiej. Podobało mi się, w jaki sposób główna bohaterka radziła sobie z różnymi etapami w życiu. Naprawdę nie było jej łatwo. Siostra, która ją zdradziła, niespełniona i bolesna miłość, matka, która jest nadopiekuńcza... Jednak te wszystkie wydarzenia sprawiały, że chciało się wiedzieć, jakie będzie zakończenie. Szczerze nie chciałam się żegnać z historią, bohaterami i tym wszystkim, co zaproponowała mi autorka.

Myślę, że fani twórczości Jewel E. Ann, którzy czytali jej inne powieści — w tym ja na pewno nie będą zawiedzeni. „When Life Happened” to powieść pełna przesłań między wierszami odnośnie życia ogólnie oraz tego jak postępowała główna bohaterka. Dla mnie to jedna z tych książek, o których długo będę pamiętać i z pewnością jeśli ktoś zapyta się mnie co może przeczytać. To polecę mu tę książkę bez zająknięcia. Takich powieści szukam i czekam oczywiście na kolejne spod pióra Jewel E. Ann.

0 comments