#692 - Obserwuje ją milion osób

Powieść napisana pod pseudonimem, pod którym ukrył się pisarz Paul Vlitos oraz jego żona Callotte Lyons to bestseller w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl. Czytając opis tej pozycji książkowej od razu mnie zaciekawiła. Nie mogłam przejść obok niej obojętnie.
 
Fabuła stworzona przez duet pisarski skupia się na świecie wirtualnym, który doskonale znamy — świat mediów społecznościowych. W ostatnich latach stały się medium, które przyciąga sporo ludzi, a wielu z nas obserwuje tych, którzy kreują ten świat — influencerów. Jednak to, w jaki sposób w  „Influencerce” został przedstawiony obraz mediów społecznościowych jest zaprzeczeniem tego, co bardzo często wydaje nam się, że widzimy. Główna bohaterka Emma Johnson dała się poznać światu jako sympatyczna matka dwóch dzieci, która uważa się jak każda inna mama za normalną pełną wad rodzicielkę. Jako influencerka prowadzi swoje media społecznościowe dzieląc się radami dotyczącymi macierzyństwa. Szczerze i bez ściemy stara się pokazać swoje codzienne problemy z dziećmi i że jej życie tak jak życie innych mam nie jest usłane różami. Jej obserwatorzy uwielbiają jej konto i wciąż jest obserwowana. Jednak czy życie Emmy jest takie jak je wszystkim pokazuje? Czy doskonałe zdjęcia nie są tylko zatuszowaniem mrocznych sekretów, jakie skrywa jej rodzina?
 
Ellery Lloyd
Influencerka
Wydawnictwo Kobiece
Tłumaczenie Aga Zano
 
To, co uderza w powieści to ukazanie życia Emmy i jej rodziny jako tej idealnej. W rzeczywistości kobieta ma wszystko poukładane i zaplanowane. Swoim sprytem manipuluje faktami, tymi małymi kłamstwami, aby wizerunek, jaki ma w głowie był idealny. To sprawia, że tak wiele innych osób się z nią identyfikuje, a dzięki temu ona ma z tego wiele korzyści. Niestety nie każdy w życiu influecerki, która pragnie być na szczycie się to podoba. Niektórzy pragną jej bolesnego upadku i nie cofają się przed niczym, żeby ukazać jej prawdziwą twarz. Ten wątek związany z tą sprawą bardzo mnie zaskoczył. Była to bardzo dobrze przemyślana fabuła, że wprost nie mogłam oderwać się od czytania, a jak nie mogłam czytać to słuchałam książki w audiobooku. Muszę przyznać, że się zaskoczyłam i szczerze nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy.
 
Wykreowanie bohaterów w powieści jest dla mnie satysfakcjonujące. Poznajemy Emmę z dwóch stron — tej stworzonej do internetu i tej trochę cynicznej, ale nieidealnej. To dwa przeróżne obrazy kobiety, których ja nie chciałabym za nic w świecie poznać. Jej postawa obnaża wszystkie cienie i sekrety takiego życia w sieci, gdy jest się popularnym. Mąż Emmy również miał dwie twarze. Z jednej strony nie popierał działań żony i je potępiał, ale przystawał na nie, bo mieli z tego korzyści. Dopiero sprawa z osobą, która chciała zniszczyć kobiety zaczęła coś zmieniać. „Influencerka” to powieść o cieniach i blaskach sławy, ale i konsekwencjach decyzji, które dotykają nie tylko jedną osobę, ale i najbliższych.

Styl powieści jest przyjemny. Czytało mi się jak i słuchało bardzo przyjemnie. Czytelnik z zapartym tchem może śledzić losy bohaterów i z pewnością znajdzie w niej elementy zaskoczenia. „Influencerkę” zamówiłam z Księgarni TaniaKsiazka.pl i oczywiście znów był to świetny wybór, gdyż nie zawiodłam się na zakończeniu i poprowadzonej narracji. Zarówno Emma jak i Dan mają wiele do powiedzenia i warto wysłuchać ich obojga oraz tej tajemniczej osoby, która chce im zakłócić spokój. Polecam!


1 komentarz

  1. Jestem zaciekawiona. Książka warta przeczytania. Dzięki za recenzję.

    OdpowiedzUsuń