#688 - Za­wsze ogrom­nie dużo dla mnie znaczyłaś...

Twórczość Whitney G. jest mi znana, ale zawsze była jakaś inna powieść. Zapowiedź nowości w internetowej Księgarni TaniaKsiążka.pl, wręcz zadecydowała o tym, że powinnam ponownie sięgnąć po dobrze znaną autorkę.
 
Główni bohaterowie Carter oraz Arizona znają się od podstawówki, a ich przyjaźń rozpoczęła się od nienawiści. Jako dzieciaki w szkole dokuczali sobie. Ona wiedziała, że go drażni jej przemądrzałość, a Carter z kolei robił jej na złość, mówiąc przeróżne przykrości. Tak oboje wciąż byli upominani przez rodziców i nauczycieli. Choć ich liściki były głównie wyzwiskami i obelgami, których nie mogli powiedzieć głośno, to właśnie zbliżyło ich do siebie i pozwoliło zbudować solidne fundamenty przyjaźni.
 
Whitney G.
Twój Carter
Sincerely Yours #1
Wydawnictwo Niegrzeczne Książki
Tłumaczenie Edyta Świerczyńska
 
Spodobała mi się historia stworzona przez autorkę. To zabawna, urocza i dodatkowo pikantna historia! Szczerze to rzadko sięgam po erotyki, ale jakoś Whitney G. ufam. Fabuła książki jak i przedstawienie jej z perspektywy Arizony oraz Cartera pozwala, spojrzeć na tę opowieść szerzej. Romantyczna relacja między bohaterami rozwija się bardzo powoli. Żadne z nich nie chce się przyznać sam przed sobą, że czują coś do siebie i bardzo często bywają o siebie zazdrośni. Zwłaszcza gdy są oni w jakiś relacjach. Wszystko się zmienia, kiedy Arizona zdaje sobie sprawę, że jest zazdrosna o Cartera a on pod wpływem znajomych, spogląda na przyjaciółkę w zupełnie innym świetle. Jednak czy warto ryzykować utratę przyjaźni dla miłości, która może nie przetrwać tej próby?
 
Książka „Twój Carter” zamówiona z Księgarni TaniaKsiążka.pl to romans, w którym motywem jest miłość rozpoczynająca się od przyjaźni. I choć powieści z tym motywem nie brakuje na polskim rynku wydawniczym, to jednak Whitney G. potrafiła stworzyć historię, która nie tylko przyciąga tym motywem, ale dobrze skonstruowaną fabułą oraz dobrze zarysowanymi bohaterami. Dla mnie jako czytelniczki ważne jest, aby wszystko ze sobą grało i nie było żadnych luk fabularnych czy postaci, którzy są jednowymiarowi.

Styl powieści jest bardzo dobry, a emocje w książce są dobrze wywarzone. Nie ma w fabule przestojów i czyta się ją naprawdę dobrze i szybko. Powieść Whitney G. czytałam wracając do domu autobusem w przeciągu dwóch dni, więc to naprawdę krótki czas. Ostatnio nie miałam szczęścia do pozycji książkowych, które by mnie tak zaciekawiły. Bądźmy szczerzy... Chciałam po prostu wiedzieć co się wydarzy i co wymyślą w swojej sprawie Arizona oraz Carter.

Myślę, że „Twój Carter” przypadnie do gustu fanom gatunku erotyku i romansu. Narracja z perspektywy tej dwójki jest zabawna i urocza. Charakterek to oni mają oboje. Jedno i drugie od podstawówki potrafiło wyrazić swoje zdanie czy to wypowiadając je na głos, czy to pisząc w liściku o potrąceniu przez autobus. Polecam i wyczekuję kolejnych powieści spod pióra Whitney G.

2 komentarzy

  1. Nie czytałam nic tej autorki, ale myślę, że mogłoby się dla mnie sprawdzić kiedy miałabym ochotę na coś lżejszego

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo tak pozytywnej książki jakoś nie ciągnie mnie do tej lektury. Nie mówię jednak, że nigdy się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń