#634 - Do tej pory nie wiedziałam czym jest strach...

Klaudia Muniak z każdą nową powieścią
coraz bardziej mnie szokuje. Gdy zobaczyłam zieloną okładkę kolejnej z nowości, wiedziałam, że zamówię ją w Księgarni TaniaKsiazka.pl
 
„Klinika” to moja ulubiona powieść autorki, a przeczytałam każdą jej książkę. Wydaje mi się, że historia Gai jest najbardziej spójną opowieścią, jaka wyszła spod pióra Klaudii Muniak. Poznając życie głównej bohaterki i tego w jakim świecie przyszło jej żyć, miałam ciarki na plecach. Świat przedstawiony w powieści to realna wizja, która mogłaby się zdarzyć w Polsce. Tym razem przenosimy się do Katowic, w których mieszka Gaja. Zawdzięcza ona życie jedynie szybkiemu rozwojowi medycyny i leczeniu metodą modyfikacji genomu w okresie prenatalnym. Dziewczyna nie jest odosobnioną jednostką, która została wyleczona z poważnych wad. Był nią i Kajtek, ale chłopak pewnego dnia zniknął bez słowa, rozpływając się we mgle. Gaja nie może zrozumieć tego jak jej przyjaciel mógł odejść bez pożegnania. Zaczyna poszukiwania na własną rękę, ale to co odkryje może być dla niej śmiertelnym niebezpieczeństwem. Co kryje się za zniknięciem Kajtka? Czy to wszystko to jakaś mistyfikacja, czy jednak nie ma się czego bać i po prostu Gaja popadła w lekką paranoje?

Klaudia Muniak
Klinika
Wydawnictwo Kobiece
 
Historia opisywana jest w sposób, który zdołałam już poznać dzięki wcześniejszym powieścią autorki. Akcja jest wartka i dużo się dzieje. Mamy na zmianę wydarzenia, które dzieją się w teraźniejszości oraz przeszłości, która przybliża nam życie Gai i jej najbliższych. Poznajemy również wszystkie jej lęki i strach podszyty sytuacją w kraju. Gaja w pewnym momencie swojego znalazła się w pułapce. Była źle traktowana, faszerowana lekami... Jednak nie chcę nic zdradzać, gdyż to byłby za duży spojler. Sami musicie okryć tę zagadkę.

Zamówiona „Klinika” w internetowej Księgarni TaniaKsiazka.pl to thriller medyczny, który zaskakuje zakończeniem.  Każda powieść autorki wywołuje u mnie te same emocje. Czytam i nie mogę się oderwać. Chcę wiedzieć co będzie dalej... Tutaj nie ma czasu na nudę. Zarys postaci pod względem psychologicznym i wyjaśnienie ich motywów działań mistrzostwo. Zachowania i instynkty, które mogą być uśpione, ale jednak gdzieś w nas tkwią. Człowiek przedstawiony przez Klaudię Muniak w książkach to zestawienie nie tylko zalet, ale i wad.

Sama nie raz mówiłam wam, że nie sięgam po twórczość polskich autorów, ale dzięki takim thrillerom zmieniam powoli zdanie i testuję kolejne tytuły, które okazują się być strzałem w dziesiątkę. Cieszę się, że dałam szansę tej powieści. Jest ona warta uwagi i pozostaje w pamięci. Świat i problemy przestawione w „Klinice” to aktualne tematy, które co już przewijają się w mediach i na ulicach miast podczas manifestacji. Nie chciałabym, aby to, co zobrazowała autorka spełniło się w takie formie. Niech ta fikcja pozostanie fikcją. Czy polecam? Oczywiście, że tak. Z czystym sumieniem fani gatunku będą usatysfakcjonowani przebiegiem całej akcji. Nie zawiedziecie się.

3 komentarzy

  1. Dobrze, że nie ma czasu na nudę. Lubię thrillery medyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak się zdecydujesz to nie pożałujesz :D

      Usuń
    2. Na pewno jestem ciekawa swoich wrażeń po przeczytaniu tego wydania.

      Usuń