#586 - Ta decyzja może być druzgocąca...

Colleen Hoover za każdym razem mnie zaskakuje, a po jej bestseller sięgam bez obaw zamawiając ją w Księgarni TaniaKsiazka.pl.
 
Głównymi bohaterami jest Layla oraz Leeds, którzy poznali się na przyjęciu ślubnym, na którym mężczyzna grał w kapeli. Od pierwszej chwili, gdy spotkali się na parkiecie coś między nimi zaiskrzyło. Spędzili razem noc i myśleli, że już będzie tylko lepiej. Niestety Layla zostaje zaatakowana i mimo że po brutalnym ataku minęło już trochę czasu to dziewczyna nie może do siebie dojść. Nie jest już tą samą dziewczyną, która oczarowała Leedsa. Mężczyzna chce, aby jego ukochana zaczęła żyć na nowo. Jednak zabierając ją do miejsca, w którym wszystko się zaczęło czyli do pensjonatu, w którym odbywały się zaślubiny jej siostry. Layla czuje się coraz gorzej, a bohater zastanawia się czy w ogóle uda się odzyskać utracone szczęście...

Colleen Hoover
Layla
Wydawnictwo Otwarte
Tłumaczenie Piotr Grzegorzewski

Gdy przeczytałam zapowiedź książki wiedziałam, że będzie ona moim czytelniczym must have. Znałam tę propozycję, gdyż wcześniej przeglądałam zagraniczne książki i spodobała mi się okładka. Niestety o polskiej wersji okładki nie mogę tego powiedzieć. Jest brzydka, nieestetyczna i gdybym nie znała opisu i zarysu historii to widząc ją w księgarni w życiu bym jej nie wzięła pod uwagę. Inne książki Colleen Hoover są takie piękne!

Historia jest wieloetapowa i zaskoczyła mnie nie raz. Nie tylko pod względem zawiłości w fabule, a przede wszystkim w przedstawieniu bohaterów. Od jakiegoś czasu autorka zwraca bardzo dużą uwagę do tego, aby jej bohaterowie byli perfekcyjni. I tacy są - mają zalety i wady. Z punktu psychologicznego też są bardzo dobrze wykreowani. Layla, którą poznałam na początku była beztroska i pełna słońca. Od razu polubiłam jej styl bycia, poczucie humoru oraz to jak traktuje innych. Z kolei Leeds miał w sobie pewną tajemnicę - muzyk, który szuka w życiu własnej drogi. Zastanawiałam się czy ta dwójka w ogóle może do siebie pasować. Bohaterowie byli tą częścią tej książki bez której cała reszta nie miałaby sensu, a wydarzenia i to co się działo w całej fabule właśnie zależało od nich samych.

„Layla” została zamówiona w Księgarni TaniaKsiazka.pl i styl powieści bardzo mnie zaskoczył. Znam każdą książkę pani Hoover. Ten styl pisarski poznam wszędzie. Jednak to właśnie przy tej powieści mam wrażenie, że autorka wzbiła się na kolejne wyżyny możliwości, których myślałam, że już nie można przebić. Zakończenie było dla mnie takim szokiem, że nie przewidziałabym tego nigdy. Na koniec miałam tylko: Nie! Nie! Nie! Chyba sobie kpisz! Spojlerować nie powinnam, więc musicie sami się przekonać czym ten wątek mnie zaskoczył. Takiego wątku jeszcze w jej książkach nie było!

Starzy wyjadacze tacy jak Colleen Hoover są tymi pisarzami, których uwielbiam. Nie lubię zawodzić się na autorach, których znam od X lat. Tutaj zostałam wciągnięta w taką historię, że uwierzcie mi jestem pod takim wrażeniem, że nie umiem opisać mojego zachwytu. Polecam! Polecam! I jeszcze raz polecam!

2 komentarzy