#23 - Bądź sobą!

Pamiętam dzień w którym zapytałam się na głównym profilu Fb Wydawnictwa Feeria czy zostanie wydana ta książka, strasznie ucieszyła mnie pozytywna odpowiedź. Wiedziałam, że ta pozycja będzie najbardziej wyczekaną przeze mnie książką roku. Wydawnictwo Ferria, sprawiło mi niesamowity prezent pod choinkę! Bez dwóch zdań. 

Lea Michele jest najbardziej znana z roli Rachel Berry z serialu Glee. Występowała od dzieciństwa na deskach teatru broadwayowskiego oraz jest także piosenkarką, która wydała swoją solową płytę Louder. Po premierze zadebiutowała na czwartym miejscu listy przebojów Billboardu. Była nominowana do wielu nagród m. in. Emmy i Złotych Globów. Ambasadorka marki L'Oreal Paris. Teraz wydała książkę, bardziej poradnik, który przybliża nas do jej życia z dzieciństwa i ostatnich lat. Znajdziemy tu porady na temat urody, dobrej kondycji ciała, podejścia do własnej osoby, zdrowych potrawach, które możemy przygotować w domu. A także podejścia do pracy w Glee czy na deskach teatru.
 
Lea Michele
Piękna i ambitna
Wydawnictwo Feeria Young
Tłumacz Maria Zalasa

Jej głos jest prześliczny, potrafi naprawdę śpiewać bardzo trudne piosenki, często słuchając tych występów mam ciarki na plecach. Uwielbiam jej barwę głosu. Oczywiście wiele faktów z jej życia są mi znane. Któż jak nie ja, wie na temat swojej inspiracji życiowej, co lubi i jakie są jej życiowe osiągnięcia. Inni fani zapewne też o tym wiedzą, jednak ta książka odsłania mniej znane fakty z jej życia. Tajemnice, marzenia Lei. Widać jak z dziewczyny przerodziła się w silną, wiedzącą czego chce kobietę, która przeszła w swoim wiele, aby być teraz w tym miejscu, w którym się teraz znajduje. Jest osobą, która pokazuje, że mimo ciężkich chwil potrafiła poradzić sobie z nimi, podkreślając rolę rodziny i przyjaciół. To właśnie w rozdziałach o rodzinie i przyjaciołach mogłam bardziej zrozumieć jej relacje i utwierdziło mnie to tylko w przekonaniu, że jest ciepłą, kochaną, serdeczną i wspaniałą kobietą i gdybym miała możliwość przeżycia tygodnia z nią, dogadałabym się z nią na pewno. 

Człowiek jest interesujący tylko wtedy, gdy pozostaje w kontakcie z samym sobą. Nauczyłam się, że trzeba ufać sobie, być tym, kim się jest, i robić to, co się powinno w taki sposób, jak trzeba.


Lea uwielbia osoby o siebie walczą, a ja nauczyłam się tej siły od niej samej. Książka dzieli się na kilka rozdziałów. Opisuje w nich przeróżne sprawy. Dotyka różnych tematów, radzi, wskazuje na swoje błędy czy też chwali się tym co dało jej to, że spotkała się z Barbrą Streisand. Sytuacje z jej życia są przeróżne. Aktorka min. opisuje to jak się wychowała, jakie były początki jej kariery, a kończy na ćwiczeniach, makijażu, sposobie odżywiania albo najzabawniejszych momentach ze swoimi przyjaciółmi. Dzięki tej książce stajemy się fragmentem życia Lei, aktorka otworzyła drzwi do swojego świata, ukazując wszystko co jest dla niej ważne. Porady na temat makijażu, dbania o własne zdrowie, cerę czy dietę pokazują, że dbając o siebie możemy pomóc sobie i niepotrzebne nam są do tego drogie kosmetyki czy wyjazd do SPA. Kolejnym wspaniałym punktem w książce są zdjęcia, które obrazują treść. To według mnie wielki plus, bo dzięki temu możemy jeszcze więcej dla siebie wyciągnąć, ale i nie tylko. Bo ja na przykład uśmiechałam się szeroko widząc aktorkę z przyjaciółmi czy też aktorami z planu. Serial Glee to moje życie, w myśl motta - Nie śpię, nie jem, bo oglądam Glee, albo Glee to nie serial, to styl życia. Piękna i Ambitna to zbiór przeróżnych zdjęć, nawet tych z czerwonego dywanu. 

Pisząc tę recenzję wiem, że mogę być nieobiektywna. Słowa są dla mnie zbędne, gdyż mój uśmiech pokazuje wszystko. Ambitna to dla mnie wyjątkowa książka. Czytało mi się ją przyjemnie, lekko i z wielkim uśmiechem na ustach. Znalazłam tylko kilka (zaledwie 3 błędy), które wybaczam i uznaję, że ich nie ma. Z resztą to pierwsze wydanie i na pewno w kolejnym wydaniu zostaną one poprawione.

Lea Michele to wspaniała kobieta, która mimo swojej sławy ma wszystko poukładane i wiadomo po przeczytaniu tej książki, że nie uderzy jej woda sodowa do głowy. Książkę, natomiast polecam każdej dziewczynie, która chciałaby zmienić coś w swoim życiu, a wydaje jej się, że to niemożliwe. Zapewniam, że po przeczytaniu tej książki zmienicie zdanie, ponieważ czasem potrzebna jest nam tylko iskra, żeby zacząć błyszczeć. Fanom oczywiście też ją polecam z tego względu, że jestem tego na 200% pewna, że Wasza miłość do aktorki stanie się jeszcze głębsza, tak jak w moim przypadku.

2 komentarzy

  1. Lea jest wspaniała, a Twoja recenzja świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Lea, zapomniałam, że chciałam tą książkę, a teraz znowu sobie o niej przypomniałam. Chyba będę musiała ją kupić :)

    OdpowiedzUsuń