Majówka z książkami cz.1

Niedługo maj, a to znaczy, że niedługo w księgarniach pojawią się nowości. W maju idealne na majówkę, ale i nie tylko książki. Post podzieliłam na dwie części.

Nora Sakavic
The Foxhole Court
All for the game #1
Wydawnictwo NieZwykłe
Premiera 16.05.2018 r.

Neil Josten jest zapalonym graczem Exy, który podpisał kontrakt z drużyną Uniwersytetu Stanowego Palmetto. Niezbyt wysoki, ale szybki, posiada ogromny potencjał – jednak… jest też uciekinierem oraz synem groźnego przestępcy znanego pod pseudonimem Rzeźnik. Podpisanie kontraktu z drużyną uniwersytecką Lisów wydaje się więc ostatnią rzeczą, jaką chłopak taki jak Neil powinien robić. Drużyna jest bowiem znana szerszej publiczności; zdjęcia, na których znajdzie się jego wizerunek, mogłyby ściągnąć na niego niepotrzebną uwagę. Kłamstwa pozwolą mu zachowywać pozory jedynie tak długo, dopóki ktoś nie pozna jego prawdziwej tożsamości. Jeśli prawda wyjdzie na jaw, będzie martwy. Ale Neil nie jest jedyną osobą w drużynie, która coś ukrywa. Jeden z nowych zawodników Lisów, to ktoś z jego przeszłości. Teraz, gdy ponownie się spotkali, Neil chce wykorzystać szansę, jaką zesłał mu los. Ostatnich osiem lat przetrwał dzięki ciągłej ucieczce. Może w końcu znalazł kogoś, dla kogo warto żyć i coś, o co warto walczyć.

B.N. Toler
Tam, dokąd zmierzamy
Wydawnictwo NieZwykłe
Premiera 09.05.2018 r.

Jak to możliwe, że ta sama sytuacja, która była udręką, okazuje się w końcu wybawieniem?

Nie wierzyłam w duchy – do pewnego momentu. Sześć lat temu mrożący krew w żyłach wypadek zmienił moje życie… na zawsze. Mam na imię Charlotte, ale większość ludzi mówi do mnie Char… I mam szczególny dar. Rozmawiam z duchami. Bez obaw, nie wywołuję ich. Widuję je i rozmawiam z tymi, które zostają na ziemi, gdy nie mogą przejść na drugą stronę. W świecie żywych trzymają ich niedokończone sprawy. Przez ostatnich sześć lat bez przerwy używałam daru pomagania zagubionym duszom. Ale wszystko ma swoją cenę. Moje życie powoli zmierzało ku ciemności. Czułam przygnębienie i zaczęłam się poddawać. Zdałam sobie sprawę, że pomagając zmarłym, przestałam myśleć o sobie. Bez pieniędzy, bez dachu nad głową i – co najważniejsze – bez nadziei zdecydowałam, że jest tylko jedno wyjście: skończyć z tym wszystkim. Jednak los potrafi płatać figle. W jednej chwili chcę odebrać sobie życie, a w następnej ocala mnie Ike McDermott. Silny, przystojny żołnierz powstrzymuje mnie od chęci położenia kresu mojej rozpaczy. To ktoś, kto uśmiechem rozświetla każdy mrok. Czarujący i łagodny. Jest moim wybawicielem. I jest duchem. Zawarliśmy umowę.

On pomoże mi znaleźć mieszkanie i nową pracę, a ja – by mógł przejść na drugą stronę – załatwić niedokończone sprawy, które wiążą się z jego bratem bliźniakiem – George’em, załamanym po śmierci Ike’a. Ike natomiast nie odejdzie w spokoju, dopóki nie będzie wiedział, że z bratem jest wszystko w porządku. Gdy zgodziłam się mu pomóc, nie przeczuwałam, że urzekną mnie czarujący ludzie z hrabstwa Bath oraz Ike i George McDermott. Teraz, gdy bracia zawładnęli moim sercem, staję przed okrutnym i niesprawiedliwym dylematem. Ratując George’a, muszę pozwolić Ike’owi.

Augusta Docher
Cała Ja
Wydawnictwo OMG Books
Premiera 23.05.2018 r.

Milena całkowicie traci głowę, gdy całuje Jacka po raz pierwszy. W starszym, zamożnym przyjacielu rodziny odnajduje wszystko, czego brakuje jej rówieśnikom – szacunek, czułość i namiętność. Wydaje się, że wreszcie odnalazła swoje szczęście. Nie wie jeszcze, że przewrotny los szykuje dla niej wielką niespodziankę.

Paula przeżyła tragedię, po której musi na nowo poskładać swój świat. Ciężką pracą próbuje zagłuszyć ból, który towarzyszy jej każdego dnia. Nie wyobraża sobie, że mogłaby znów komuś zaufać – do chwili gdy na jej drodze staje tajemniczy chłopak z tatuażem w kształcie smoka. Wraz z nim nadchodzi wiosna i nadzieja na lepsze dni.

Will Hill
Gdy ogień gaśnie
Wydawnictwo Zielona Sowa
Premiera 09.05.2018 r.

Ojciec John kontroluje wszystko i wszystkich. Lubi zasady. Szczególnie tę o nie rozmawianiu z obcymi. Zna prawdę. Wie, co jest dobre, a co złe. Ojciec John wie, co nadchodzi… Jednak Moonbeam zaczyna wątpić. Zaczyna widzieć kłamstwa, które kryją się w słowach Proroka. A co, jeśli jedynym sposobem, by uwolnić się od ciemności, jest rozniecić ogień?

"Gdy ogień gaśnie" to przejmująca i ekscytująca historia o dążeniu do prawdy i poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące pytania. To opowieść, od której nie sposób się oderwać, emocjonalny rollercoaster, który wiezie czytelnika przez różne stany – od bezradności, poprzez złość i smutek, aż po pełen nadziei spokój.

Frances Hodgson Burnett
Mała Księżniczka
Wydawnictwo Wilga
Premiera 09.05.2018 r.

Uniwersalna opowieść o zmaganiu się z życiowymi trudnościami. Wzruszająca i pouczająca historia dziewczynki, która w obliczu dramatycznych wydarzeń musiała bardzo szybko dojrzeć. Nie tylko dla dziewczynek.

Kasie West
Miłość i inne zadania na dziś
Wydawnictwo Feeria Young
Premiera 09.05.2018 r.
 
Przed 17-letnią Abby Turner całe lato. I ta perspektywa byłaby najwspanialsza na świecie, gdyby nie to, że… z paczki jej przyjaciół w mieście zostaje tylko Cooper, któremu kiedyś wyznała miłość, ale on zbył ją śmiechem, jej tata jest gdzieś daleko, a pod jego nieobecność mama już prawie nie wychodzi z domu i wszędzie szuka zagrożeń. Abby marzyła o wystawieniu swoich obrazów w miejscowym muzeum, ale jej prace zostały odrzucone – podobno brak im głębi i dojrzałości.
W tej sytuacji Abby postanawia ekspresowo dojrzeć. Tylko jak to zrobić? Pomóc może stworzenie listy zadań, których wykonanie przyniesie doroślejsze spojrzenie na świat. Abby daje sobie miesiąc na zrealizowanie wszystkich jedenastu punktów ze swojej "Listy serca". Wróć, dziesięciu, bo jedenasty punkt, "mieć złamane serce", już zaliczyła.

Ale gdy ten miesiąc nieuchronnie mija, Abby zaczyna zdawać sobie sprawę, że aby zostać prawdziwą artystką, być może trzeba nie tylko wypełnić zaplanowane zadania, ale nawet… zmienić siebie. Czy poszukując prawdziwej siebie, znajdzie jednocześnie odwzajemnione uczucie?

Zabawna i romantyczna historia w najlepszym, niepodrabialnym stylu Kasie West!

8 komentarzy

  1. Nowa powieść West mnie ciekawi :) cóż za piękne wydanie "Malej księżniczki"! :)

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa, który z tych tytułów znajdzie się w mojej biblioteczce. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po West sięgnę na pewno, bo jej książki są świetne. A poza tym intryguje mnie "The Foxhole Court" i "Tam dokąd zmierzamy". Chociaż jeśli chodzi o ten drugi tytuł, to jeszcze się waham.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Cała ja" już do mnie przyszła i czeka na przeczytanie. Jestem bardzo ciekawa co tym razem wymyśliła Augusta, która bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy ogień gaśnie. Mega duszący klimat strachu i kontroli. Nie spodziewałam się, że tak mnie pochłonie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaciekawiła również. Obejrzyj sobie dokumenty na temat tych wydarzeń, nalot policji na sektę i całą tą akcje opisuje się jako oblężenie Waco. Zapewne przeczytam, żeby pogłębić temat.

      Usuń
  7. Gdy ogień gaśnie - dla mnie najlepsza pozycja. Oparcie na autentycznych wydarzeniach zawsze daje ten dodatkowy plus.

    OdpowiedzUsuń