Jest tylko ból i pustka, jasnego światełka już nie ma... - recenzja książki #407 - Kim Holden „Gus”

Już jakiś czas temu przeczytałam „Promyczka” i „Franco”, więc cieszę się, że w końcu znalazłam czas na tę powieść. Historia Gusa, który zagubił się po stracie Promyczka była bardzo emocjonalna. Nie wiedział jak żyć, ponieważ to ona była jego drugą połówką wszystkiego - serca. „Gus” to historia, która wzrusza a zarazem daje nadzieję.

Kim Holden wie jak pisać żeby podobało się to czytelnikom a jednocześnie opowieść zapadła w serce. Przyznaje pierwszy tom średnio mi się podobał. Franco pokochałam całym sercem, ale nie sądziłam, że przy Gusie będę tak płakać... Wyłam jak bóbr. W tej powieści było tyle emocji, że nie wiedziałam jak mam powstrzymywać moje serce przed rozpaczą, ale za to zakończenie wywołało uśmiech na mojej twarzy i wiem, że to była nagroda za te wszystkie wypłakane chwile! Jeśli czytaliście „Promyczka” to doskonale wiecie kim była Kate dla Gusa a jeśli nie wiecie to nie będę niczego spojlerować, ponieważ zepsuję Wam frajdę z czytania. Kate była wszystkim dla chłopaka - najdroższą przyjaciółką... sercem. Gdy jej zabrakło bohater bardzo mocno się pogubił i nie wiedział już co czuje...

Kim Holden
Gus
Promyczek #2
Wydawnictwo Filia

„Gus” to smutna podróż przesiąknięta głębokim bólem i smutkiem. To tęsknota za kimś, kto jest z nami w naszym sercu. Gus w tej części stał się moją ulubioną postacią. Był zagubiony i załamany. Miotał się w swoich emocjach, które bardzo często były sprzeczne, ale nie ma co się temu dziwić. Nie był do końca sobą. Był samotny. To w jak niesamowity sposób autorka pisze o codzienności bardzo mi się podobało. Zwykła proza życia, coś z czym każdy z nas się kiedyś zmierzył mniej lub bardziej. Żałoba. Smutek. Wybór. Sama nie wiem jak mogę Wam przedstawić postać tego bohatera, bo najzwyczajniej brakuje mi jakichkolwiek słów żebym mogła go dobrze opisać. W życiu Gusa pojawia się dziewczyna o imieniu Scout. Wkracza w jego życie jak tornado i zdecydowanie jest to właściwy czas, w którym ona się pojawiła. Oczywiście Gus z początku jest zdystansowany, widać, że mu się to nie podoba, ale z biegiem czasu wszystko się zmienia. Bohaterowie spędzają ze sobą dużo czasu, a to pomaga Gusowi leczyć jego rany i znów być sobą. A ona? Scout okazała się być lekiem na całe zło.

Styl powieści bardzo dobry a pióro Holden sprawia, że nie chce się odkładać książki na bok. Czyta się ją przyjemnie i szybko. Wiele w niej emocji i bez chusteczek się nie obejdzie, więc zaopatrzcie się w nie. Mimo że Kate jest we wspomnieniach to jednak czuję się jej obecność. Jest wyryta w sercu Gusa i jest z nim codziennie i choć na początku, gdy się o tym czyta to boli, to później ten ból zmienia się w nadzieję na lepsze jutro. Na to, że zawsze po burzy wychodzi słońce i rozświetla świat swoimi promykami.

Kim Holden to mistrzyni w pisaniu pięknych, emocjonalnych i porywających historii. Jej postacie są bardzo realne, to tak jakby byli tuż obok nas i byli naszymi sąsiadami. Jej powieści chyba zawsze mnie będą doprowadzać do płaczu i sprawiać też, że uśmiecham się, gdy dzieje się coś dobrego. „Gus” to cudowna powieść i z pewnością będę do niej wracać nie raz!

Książka do kupienia w Księgarni Internetowej Gandalf, pod linkiem:
https://www.gandalf.com.pl/b/gus/

Do 31 marca 2019 roku, z okazji 15 urodzin Gandalfa, wraz z Księgarnią mamy dla Was kod rabatowy 35% od ceny detalicznej na wszystkie książki z oferty.
KOD: gandalf00

6 komentarzy

  1. Promyczek skradł moje serce, więc tę książkę na pewno również przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam "Promyczka", a tę książkę mam dopiero w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żądnej z książek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tyle wylanych łez było.. ale cieszę, że z zakończenia. W końcu moje serce też musiało być uleczone.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam twórczość Kim Holden i takie historie jakie ona tworzy.

    Pozdrawiam ciepło,
    Ewelina z redgirlbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo osób narzekało na kontynuację, a ja uważam, że obie książki różnią się od siebie, ale świetnie się je czyta. ♥

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń