Pierwsza młodzieńcza miłość - recenzja książki #340 - Shari L. Tapscott „Odrobina brokatu”

Lubię czasem poczytać takie lekkie i proste powieści, a ta nowość od Wydawnictwa Kobiecego właśnie taka była. Powieść „Odrobina brokatu” wywołała uśmiech na mojej twarzy.

Główną bohaterką książki jest Lauren, której nie da się nie polubić. Dziewczyna jest pogodną nastolatką z ułożonym planem na życie. Wie doskonale, jakie studia chce skończyć i co dalej będzie robiła w swoim życiu, oczywiście nie zapominając o blogu DIY, który prowadzi bardzo skrupulatnie. Mogłoby się wydawać, że jej życie jest po prostu idealne. Jednak jej perfekcyjne przeświadczenie pewnego dnia się zmienia, gdy ponownie do jej życia wkracza Harrison - przyjaciel jej starszego brata. Jego przybycie do domu Lauren powoduje niezły zamęt w jej życiu. A zamieszanie chłopaka w domku gościnnym powoduje u dziewczyny niewyjaśniony strach i totalny koniec świata! Czy aby na pewno?

Shari L. Tapscott
Odrobina brokatu
Glitter and Sparkle #1
Wydawnictwo Kobiece

Jaki uśmiech na mojej twarzy wywołała ta książka to nawet sobie nie wyobrażacie. To typowa młodzieżówka, ale dla mnie była tak jak by magiczna. Takie historie najlepiej pokazują, że trzeba cieszyć się z małych rzeczy i, że brokat potrafi zdziałać cuda. A dokładniej przekonałam się o tym, gdy robiłam zdjęcie książki i też rozsypałam brokat prawie po całym pokoju :D. Ten bestseller pokazuje, że w życiu nie możemy być tak wszystkiego pewni, i że czasem nasze plany na przyszłość mogą się zmienić, że wkroczenie w dorosłość nie jest tak jednoznaczna, jak może nam się wydawać.

Co do głównych bohaterów to Lauren nie da się nie polubić, ponieważ jest to pocieszna dziewczyna, która swoją energią i pozytywnym podejściem zaraża uśmiechem i dobrą energią. To było naprawdę urocze z jej strony, gdy z jednej strony była uparta i ignorowała Harrisona, a z drugiej była o niego trochę zazdrosna i sama nie potrafiła wyjaśnić sobie tego zachowania. Co do przyjaciela rodziny, to okazał się on być świetnym chłopakiem (oczywiście, że jest przystojny), a do tego wygadany i zabawny. Relacja tej dwójki była oczywista, a z drugiej strony nieoczywista. Co już między nimi dochodziło do świetnych wymian zdań, gdzie żadne nie było sobie dłużne. „Odrobina brokatu” to powieść, która udowadnia, że trudno jest nam czasem przyznać się przed samym sobą, co czujemy i tym, że czujemy się bezradni.

Książka Shari L. Tapscott jest napisana prostym i lekkim językiem i czyta się ją nie dość, że szybko to bardzo przyjemnie. Ja spędziłam łącznie nad czytaniem tej lektury dwie godziny, a jak wiecie ja przeważnie książki poczytuję, gdy podróżuję codziennie komunikacją miejską. Zdecydowanie ta powieść jest idealna na wakacje i ja nie żałuję, że się na nią zdecydowałam. Mimo że to młodzieżówka i fabuła jej jest prosta, to powiem więcej, czekam na kolejne tomy, które są w przygotowaniu.

1 komentarz

  1. Mam tę książkę pożyczoną od koleżanki, mam nadzieję że dam radę ją przeczytać, bo potrzeba mi trochę pozytywnej energii. :D
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń