Wszystko w jej życiu się zmieniło... - recenzja książki #310 - Jessica Park „180 sekund”

To moje drugie spotkanie z twórczością autorki i bardzo miło spędziłam czas czytając jedną z nowości Wydawnictwa Filia.

Główną bohaterką opowieści jest Allison Dennis, która nie miała łatwego życia, ponieważ trafiała do wielu rodzin zastępczych. Każda z nich przynosiła nowe doświadczenia, ale i zrażała do ludzi i udowadniała przekonanie, że nie warto ufać, a co najważniejsze przyzwyczajać się do ludzi. Oczywiście do dziewczyny uśmiechnęło się w końcu szczeście i w wieku szesnastu lat została adoptowana, ale przez wcześniejsze doświadczenia jest osobą bardzo wycofaną, która nie lubi towarzystwa innych ludzi. Pewnego dnia wszystko się zmienia, gdy przez przypadek staje się osobą, która została wytypowana do uczelnianego eksperymentu. Czy sto osiemdziesiąt sekund to na tyle mało, by zmienić życie? Wynik tego z pozoru bzdurnego eksperymentu niesie za sobą nowe powody do tego by żyć. Nie tylko wpłynął on na życie Ali, ale i jej partnera Esbena Baylora.

Jessica Park
180 sekund
Wydawnictwo Filia

Zacznę od tego, że lubię tę autorkę. Czytałam inną jej powieść o tytule To skomplikowane i wtedy urzekł mnie jej styl oraz to w jaki sposób potrafi przedstawić daną historię. Jej najnowszą powieść czyta się bardzo dobrze. Jest napisana świetnym językiem i ma w sobie wiele uczuć, które oczywiście wpływają na nas czytelników. Fabuła „180 sekund” nie jest za szybka, a wydarzenia, jakie dzieją się w życiu głównej bohaterki pozwalają przeżywać razem z nią to, co ona czuje. Sama scena, w której został ukazany eksperyment bardzo mnie zaintrygował. Każda część czasu - 180 sekund przez autorkę została bardzo dokładnie opisana. Jej interpretacja tego wywarła na mnie bardzo duże wrażenie i pozwoliła się też zastanowić nad tym, jak ja bym zachowała się w miejscu Allison.

Jeżeli chodzi o bohaterów to bardzo ich polubiłam. Sama Ali to śwetna dziewczyna, ale przez tak niesprawiedliwe życie, jakiego doświadczyła bardzo ciężko jej było się przekonać do jakiejkolwiek osoby. Nie można jej się dziwić, że nie miała zaufania do ludzi i ufała tylko swojej najlepszej przyjaciółce Steffi oraz Simonowi, który ją zaadoptował. Jednak po tym jak wzięła udział w eksperymencie powoli coś zaczęło się w niej zmieniać i choć trochę podpuściła ją Steffi, to dziewczyna zaczęła zastanawiać się nad wszystkim oraz nad tym, co wydarzyło się między nią, a jej partnerem Esbenem przez tę krótką chwilę. Esben to uroczy chłopak i również bardzo skryty. Jednak różni się on tym od Allison, że jego otaczają inni ludzie, a on sam jest gwiazdą mediów społecznościowych. Podziwianą i bardzo lubianą. Czy chłopak pomoże dziewczynie zrozumieć i polubić siebie oraz uwierzyć w innych i w miłość?

„180 sekund” to świetna książka opowiadająca o relacjach ludzkich, zaufaniu do drugiego człowieka oraz samego siebie. Pokazuje, że niekiedy sytuacje w życiu sprawiają, że można utracić wiarę we wszystko oraz własne możliwości. Ta książka udowadnia, że w każdym momencie życia możemy zmienić wszystko, jeśli tylko będziemy tego chcieli. Gorąco polecam! Zwłaszcza na majówkę.

2 komentarzy

  1. Nie słyszałam o autorce wcześniej, ale tytuł wydaje mi się szczególnie kuszący. Może uda mi się niedługo!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już wcześniej o tej książce i mam na nią wielką ochotę. Nie wiem tylko, kiedy będę miała czas, żeby ją przeczytać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń