Po turecku #1

Ten dział planowałam już od bardzo dawna, ale nie wiedziałam jak mam się za niego zabrać żeby był on dla Was ciekawy. Do jego realizacji przekonało mnie również to, że nie tylko ja oglądam tureckie seriale. Oczywiście mogłabym rozpocząć ten cykl od pierwszego mojego serialu tureckiego, ale stwierdziłam, że zostawię go na później.

W Turcji seriale są bardzo lubiane i chętnie oglądane, dlatego w telewizji pojawia się tam naprawdę wiele seriali, że aż trudno zdecydować się co oglądać. Plusem tureckich seriali jest też to, że nie spotykamy ciągle tych samych twarzy aktorów, ponieważ tam seriale nagrywane są na bieżąco, a nie jak u nas z wyprzedzeniem. Gdy aktor dostanie angaż w jednym serialu to trudno mu to zgrać z rolą w innym serialu. Obecnie oglądam trzy seriale tureckie, które próbuje nadrobić. Choć ostatnio natrafiłam na nowy serial o tytule Moja niebezpieczna żona. Oglądnęłam jeden dostępny odcinek i czekam na kolejny z niecierpliwością.


Serial opowiada o kobiecie, która ma trzy możliwości - może rozstać się ze swoim mężem, walczyć z nim lub wybaczyć i udawać, że o niczym nie wie. Jednak główna bohaterka żadnej z tych rzeczy nie robi. Derin postanawia dać swojemu mężowi nauczkę i mistyfikuje swoje porwanie. Nie brzmi znajomo? Trochę jak Zaginiona dziewczyna, ale to tylko pozory, ponieważ wraz z rozwojem akcji widzowie serialu przekonają się, że związek małżeństwa nie jest tak idealny i piękny. Że tak naprawdę związek, który opierał się na miłości bardzo się zmienił, a to co wpłynęło na jego zmianę ma również swoje konsekwencje.

Faktycznie, gdy oglądałam ten pierwszy odcinek to miałam nieodparte wrażenie, że został oparty na wspomnianej przeze mnie Zaginionej dziewczynie, ale z ciekawości włączyłam na Youtubie fragmenty kolejnych odcinków i będzie się w tym serialu naprawdę wiele działo! I będą to zupełnie inne sprawy niż we wspomnianym przeze mnie filmie. Do tego czołówka jest świetna. Dopracowana w każdym detalu i tylko i wyłącznie zachęca do obejrzenia.




Głównymi bohaterami serialu są:
  • DERİN GÜNDAY BOZTEPE - poświęciła się mężowi i domowi. Alper jej mąż to młody, piękny, bogaty i inteligentny mężczyzna. A dla Derin jedyne co ma dla niej znaczenie w życiu to właśnie mąż, uporządkowany dom i miłość do Alpera. Jednak już po pierwszym odcinku widać, że piękna żona to równie wielkie niebezpieczeństwo. 
  • SEÇKİN ÖZDEMİR (ALPER BOZTEPE) - jest mężem Derin wychowanym przez matkę i siostrę w jednej z biedniejszych dzielnic w Stambule. Ślub z bogatą dziewczyną otworzył mu drogę do lepszego świata. I to, co udało mu się uzyskać w swoim życiu i pozycję zawdzięcza swojej żonie. 
  • MUSTAFA ÜSTÜNDAĞ (FIRAT ENGİN) - Komisarz, który zajmuje się śledztwem w sprawie porawnia Derin. Jego partnerką jest Ipek, piękna, ambitna i inteligentna policjantka. Podczas śledztwa komisarz odkrywa dwie różne sprawy, które są ze sobą bardzo mocno powiązane. 
  • BİGE ÖNAL (SEDA ÇELİK) - jest partnerką w interesach Alpera, ale nie tylko. Jako dziecko dorastała w poczuciu samotności, przez co uczyniło ją to niewrażliwą na cierpienie innych. To ona podsuwa pomysł Alperowi, aby zabił on swoją żonę Derin.
  • ERDEM AKAKÇE (YAMAN ÇALIŞKAN) - brat Derin; były policjant, który został odsunięty od służby z powodu uzależnienia od alkoholu i niekontrolowanego zachowania. Z tych też problemów jego małżeństwo też przechodzi kryzys. Jego jedynym celem jest odzyskanie zaufania żony i córki.
  • NİLAY ERDÖNMEZ (İPEK YILDIRIM) - komisarz policji w Stambule, pracuje wraz z Firatem podczas śledztwa, gdy Derin została porwana. Cała ta sprawa wpłynie też na jej życie zarówno zawodowe jak i prywatne.
  • MERT AYDIN (ÇINAR KAYA) - przyjaciel Derin z lat szkolnych. Jest jej kolegą i malarzem, ale oprócz tego jest też w niej obsesyjnie zakochany. Charakteryzuje go słaby charakter i nie spostrzega się kiedy staje się zabawką w cudzych rękach.
Wszystkie odcinki będą dostępne na stronie turcjatv.pl z napisami.
Wiem też, że odcinki dostępne są z napisami angielskimi.

1 komentarz

  1. Ooo, i takie seriale rozumiem! Haha, kiedyś z zapamiętaniem śledziłam losy bohaterów tureckich produkcji, ale tytułów już nie pamiętam.
    Czekam na kolejne, może znajdę coś co mnie przekona do siebie. Bo ten jakoś mnie nie przekonuje...

    OdpowiedzUsuń