W końcu poznaliśmy wyniki!

W końcu jest! Goodreads.com, największy serwis recenzencki na świecie, skupiający na swoim serwisie miliony użytkowników z całego świata ogłosił wyniki tegorocznego plebiscytu Najlepsze książki 2017 roku. W 20 kategoriach każdy z użytkowników mógł wybierać swoją najlepszą książkę. Kto zwyciężył i był zaskoczeniem, a kto był tą wiadomą od samego początku?

Oczywiście ja podsumuje tylko kilka z kategorii, które mnie zainteresowały i mam chrapkę przeczytać te książki. Całe zestawienie podlinkuje Wam później na dole posta. Zaczynajmy!

Chyba nikogo nie zdziwiło, że w kategorii Kryminał i sensacja zwyciężyła książka autorki Pauli Hawkins. Tym razem chodzi o powieść Zapisane na wodzie. Oczywiście i ja ją przeczytałam, ale jak na razie nie mam czasu, aby napisać o niech troszkę więcej niż kilka słów. Niemniej jednak planuje taką recenzję. W kategorii historycznej ucieszył mnie fakt, że zwyciężyła książka autorki Lisy Wintage, ponieważ opis Before We Were Your, bardzo mi się spodobał i chcę ją przeczytać.
Nie zaskoczył też mnie fakt, że w kategorii fantasty zwyciężyły Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć, bo obstawiałam, że tak się stanie, a do tego pod skórą również czułam, że Andy Weir zgarnie nagrodę. Tak, to autor Masjanina, a tym razem zdobył nagrodę za Artemis. Cóż mogę też rzec o romansie. Nie od dzisiaj wiadomo, że królową tego gatunku jest nie kto inny jak Colleen Hoover. Tym razem wygrała ze swoją najnowszą powieścią Without Merit. Troszkę żałuje, że nagrody nie zgarnęła Brittainy C. Cherry ze swoją powieścią Siła, która ich przyciąga, bo uważam, że to naprawdę cudowna powieść i też zasługuje na nagrodę.
W kategorii Fantasty dla młodzieży, poczułam się zawiedziona, bo nagrodę zgarnęła autorka Sarah J Maas i trzeci tom Dworu cierni i róż, którego jakoś nie mogę skończyć czytać. Z kolei w kategorii książek dla dzieci, nagrodę zgarnął Rick Riordan, którego książki są dostępne w Polsce.

5 komentarzy

  1. Dlaczego nie możesz skończyć Dworu? Chciałabym wiedzieć, bo to naprawdę dobra książka. Powiem ci, że to takie wprowadzenie w świat, ale skończ ją i skuś się na drugą część, bo druga podoba się praktycznie każdemu! I jest naprawdę wyjątkowa. Mam wielkie nadzieje, że jednak będziesz chciała przeczytać serię do końca! <3
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie utknęłam na drugim tomie i mnie średnio ciekawi, ale mam też trzeci tom na półce więc będę musiała w końcu to przeczytać :D

      Usuń
  2. Z wszystkich wymienionych tylko trzeci tom "Dworu..." już za mną. I dla mnie była to najgorsza część serii. Natomiast w planie na pewno mam "Artemis", które w Polsce zbiera średnie oceny, ale i tak jestem ciekawa tej powieści. Poza tym oczywiście obowiązkowo Hoover. A "Siła, która ich przyciąga" już czeka w czytniku :) Zapewne zabiorę się za nią w styczniu :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześledziłam już wyniki i całe kategorie i teraz zostało mi tylko czekać... na polskie wydania

    OdpowiedzUsuń