Rozmowy o życiu – recenzja książki #238 – Olga Puncewicz „Góry na opak 2 czyli rozmowy z tymi, co zostają”

Nie czytałam poprzedniej książki „Góry na opak” i po lekturze tej części, wiem, że będę musiała nadrobić zaległości. Cieszę się też, że zdecydowałam się na przeczytanie tej pozycji, a przecież moja przygoda z czytaniem zaczęła się od książek o tematyce literatury podróżniczej.

Czytałam kiedyś o historii Olgi i Piotra Morawskich – mąż autorki był himalaistą i zginął na Dhaulagiri w 2009 roku. Pani Olga założyła też Fundację Nagle Sami, która pomaga osobom w żałobie. Jest autorką książek górskich i podróżniczych. „Góry na opak 2 czyli rozmowy z tymi, co zostają” to zapis przeprowadzonych rozmów o przeszłości i teraźniejszości. Rozmowy przeprowadzone są z osobami, które w górach straciły kogoś bliskiego. Każda z tych rozmów jest ujmująca i pokazuje ból po stracie, a pierwszą rozmowę otworzyła Hanna Wiktorowska, pracująca w Polskim Związku Alpinizmu. Oprócz niej możemy przeczytać rozmowy z takimi osobami jak: Staszkiem Berbekiem, Przemkiem Kowalskim, Izabelą Hajzer czy Joanną Wojciechowską.

Autor: Olga Puncewicz
Tytuł: Góry na opak 2 czyli rozmowy z tymi, co tam zostają
Wydawnictwo: Burda Książki
Strony: 254

Jak każda książka, która dotyka tak poważnych tematów jest bardzo emocjonująca. Ja sama kiedyś, jeszcze przed wypadkiem dużo chodziłam po górach i się wspinałam. Dlatego też czytanie o górach było dla mnie niezwykłą przyjemnością. To książka pełna strachu o bliską osobę, pełna tęsknoty i miłości. To też opis bólu po stracie, a rozmowy zamieszczone w publikacji są bardzo osobiste i przeprowadzone z wielkim wyczuciem. „Góry na opak 2 czyli...” to też piękny album ze zdjęciami, ukazujący zatrzymane chwile, które pozostaną z nami na zawsze. Te zdjęcia są dopełnieniem tych wszystkich historii, nadziei, bólu, tęsknoty, a także szczęścia. Czytając przenosimy się w 100% do serca tych wszystkich opowieści.

Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że książkę warto przeczytać, mimo że nie jest to łatwa lektura. Pozycja z działu nowości skierowana do osób, które zaczytują się w literaturze podróżniczej oraz literaturze faktu. Ze swojej strony mogę wam polecić też dwie inne książki, które mówią o podróżach lub górach. Świetną książką podróżniczą, jest pozycja Tomka Michniewicza „Swoją drogą”, a o górach i trudzie, jaki czasem nas spotyka będąc u góry jest książka Joe Simpsona, który wpadając do szczeliny złamał nogę i był skazany na śmierć, uszedł z życiem – tę dramatyczną wyprawę opisał w książce „Dotknięcie pustki”.

3 komentarzy

  1. Uwielbiam taką tematykę, a po "Długim filmie o miłości. Powrót na Broad Peak" (który gorąco Ci polecam, jeżeli nie czytałaś ;) ) w ciemno sięgam po książki, które poruszają tematykę gór, himalaizmu. Z chęcią poszukam tej książki u siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji zapoznać się z tytułem, o którym piszesz, ale jak najbardziej chcę się z nim zapoznać! :)

      Usuń
  2. Bardzo podobała mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń