2016/02/12

„Szklany miecz” autorstwa Victorii Aveyard

Już niedługo, już za kilka dni odbędzie się premiera książki, na którą czeka każdy fan Victorii Aveyard. Mowa tutaj o jej książce „Szklany miecz”, który jest kontynuacją fenomenalnej „Czerwonej Królowej”. Wszystkich ciekawskich pierwszego tomu zachęcam do przeczytania mojej recenzji. Ponadto na moim blogu w poniedziałek pojawi się przedpremierowa recenzja „Szklanego...”. Jesteście ciekawi o czym jest książka? A może ciekawi was filmik promujący drugi tom?



Autor: Victoria Aveyard
Tytuł: Szklany miecz
Cykl: Czerwona królowa #2
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 17 luty 2016
Opis: Wystarczy kropla krwi, by wzniecić bunt. „– Myślę, że zostałaś sama, Mare – cedzi cicho [Maven]. Pomimo tego wszystkiego, co mi zrobił, gdy słyszę, jak wymawia moje imię, przechodzi mnie dreszcz i wracają wspomnienia. Kiedyś zwracał się do mnie z życzliwością i czułością. Teraz wypluwa moje imię niczym przekleństwo. – Twoi przyjaciele zniknęli. Przegrałaś. I jesteś czymś obrzydliwym, jedynym w swoim rodzaju wybrykiem natury. Okażemy wszystkim łaskę, usuwając cię z tego świata”. W kontynuacji bestsellerowej Czerwonej Królowej Mare Barrow musi zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę, stawić czoło bezlitosnemu królowi Mavenowi i własnym słabościom. Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Jednak jej zdolność kontrolowania błyskawic – nadprzyrodzona moc zarezerwowana dla Srebrnych – sprawia, że rządzący chcą wykorzystać dziewczynę jako broń.
Mare odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby zrekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?

Kiedyś w #informatorzeksiążkowym również pisałam o tej książce: http://majkabloguje.blogspot.com/2015/07/glass-sword-czyli-szklany-miecz.html

Źródło opisu: bookgeek.com, lubimyczytac.pl
Źródło filmiku: youtube.com
Źródło okładki: google.com

5 komentarzy:

  1. Sporo pisałam na temat mojego oczekiwania na tę książkę, więc dla odmiany pozachwycam się okładką — przepiękna! Świetny pomysł na wykonanie. :) Pozdrawiam!

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest niesamowita, jednak w najbliższym czasie nie mam zamiaru sięgnąć po tę książkę. "Czerwona królowa" była jednym wielkim rozczarowaniem, mimo że wielu osobom bardzo się podobała, i boję się, że "Szklany miecz" okaże się taki sam. Dlatego jak na razie podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już myślałam, że to zwiastun filmu :D Z niecierpliwością czekam na kontynuację mojej ulubionej powieści i już nie mogę się doczekać kiedy będę ją miała w swoich rękach. Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa drugiej części. Co prawda pierwsza mnie nie porwała, ale w dalszym ciągu jestem zainteresowana - co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją od dnia premiery jednak z braku czasu nie sięgałam po nią, a gdy znalazłam trochę to porwałam z półki do czytania "Kamień i sól", gdyż byłam jej bardziej ciekawa.

    http://domowerecenzjepauli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Na każde komentarze staram się odpowiadać albo pod postem, albo na waszych blogach, dziękuje :*