2015/08/13

Jakie czekają nas zapowiedzi we wrześniu? Czy znalazłam coś ciekawego? Co najbardziej chcę przeczytać? Na te pytania odpowiedź poniżej. Co u mnie? Hmm.. przez ostatnie dni nic nie czytam. Nie, że nie chce. Po prostu nie mam czasu, ale spokojnie. Ja to wszystko nadrobię w następnym tygodniu.

ZAPRASZAM DO ROZWINIĘCIA!




Autor: Gayle Forman
Tytuł: Ten jeden rok
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data premiery: 9 września 2015 r. 
Opis: Willem stracił kontrolę nad swoim życiem. Boleśnie zraniony śmiercią ojca obawia się kolejnej miłości i kolejnej (być może) straty. Nie potrafi jednak zapomnieć dnia spędzonego w Paryżu z pewną niezwykłą dziewczyną. Czuje, że musi ją odnaleźć, chociaż nie zna nawet jej prawdziwego imienia. Mimo to będzie próbował. W najbliższym roku czeka go kilka ważnych decyzji. Czy zaryzykuje? Czy otrzyma dar od losu i spotka ponownie Allyson?

„Ten jeden rok” to kontynuacja książki „Ten jeden dzień”. Romantyczna i wciągająca opowieść o miłości, podróży i zbiegach okoliczności, które zmieniają całe życie.



Autor: Gayle Forman
Tytuł: Byłam tu
Wydawnictwo: Bukowy Las/Myślnik
Data premiery: 23 września 2015 r. 
Opis: Ta przejmująca do głębi powieść jest historią Cody Reynolds, zmagającej się z samobójstwem najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „czemu Meg odebrała sobie życie?” rzuci Cody w wir podróży tropem przyjaciółki, która z zapyziałego miasteczka wyjechała na prestiżowe studia, ale też do granic samopoznania i na spotkanie z wielkim niebezpieczeństwem. Bohaterka będzie zmuszona zakwestionować wszystko, co dotąd uważała za pewnik. Nie tylko swoją relację z wspaniałą, charyzmatyczną Meg – ale i znaczenie takich pojęć, jak życie, miłość, śmierć i przebaczenie.

Autor: Amy Ewing
Tytuł: Klejnot
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: wrzesień 2015 r. 
Opis: Klejnot oznacza bogactwo. Klejnot oznacza piękno. Klejnot oznacza arystokrację. Ale dla dziewcząt, takich jak Violet, oznacza niewolę. Violet, która urodziła się i wychowywała na Bagnie, została wyszkolona na surogatkę dla arystokracji, ponieważ w Klejnocie jedyną rzeczą ważniejszą od bogactwa jest potomstwo.
Kupiona na aukcji surogatek przez Księżną Jeziora i przywitana uderzeniem w twarz, Violet (znana teraz jedynie jako nr 197) szybko poznaje brutalną prawdę, kryjącą się za błyszczącą fasadą Klejnotu: okrucieństwo, dwulicowość i skrywana przemoc, które stały się stylem życia arystokracji. Violet musi zaakceptować brutalną rzeczywistość… i starać się pozostać przy życiu.



Autor: Arwen Elys Dayton
Tytuł: Poszukiwaczka
Wydawnictwo: Uroboros

Data premiery: wrzesień 2015 r. 
Opis: Bycie Poszukiwaczem to misja i służba ludzkości. To obrona słabszych i cierpiących oraz wielki honor dla rodziny. Tak myśli Quin Kincaid, która niebawem ma złożyć przysięgę włączającą ją do grona Poszukiwaczy. W dniu ceremonii Quin przekona się jednak, że nie wszystko jest takie, jakim się wydaje… Czy bycie Poszukiwaczem naprawdę oznacza obronę ludzkości przed złoczyńcami? Bańka mydlana, w której Quin dotychczas żyła, pęka, gdy okazuje się, że szkolono ją nie na obrończynię, ale zabójczynię… Jaką rolę w tej historii odegrają jej daleki kuzyn Shinobu i John, w którym nastolatka kiedyś się kochała? Jakie mroczne tajemnice skrywa jej ojciec Briac? Pytania się mnożą, a grono osób, którym można ufać, zmniejsza się w zatrważającym tempie.



Autor: Rachel Van Dyken
Tytuł: Wstyd

Wydawnictwo: Feeria
Data premiery: 9 wrzesień 2015 r. 
Opis: Lisa stara się grać wesołą, bezproblemową studentkę z college'u, za jaką ją wszyscy uważają. Ale mroczna przeszłość nie pozwala o sobie zapomnień. Przepełniają ją lęk, wstyd i przeświadczenie, że jest zła i nie warta miłości. Tristan jest profesorem psychologii. Jest wyjątkowo poważny i zasadniczy, ceni dyscyplinę, a przy tym kryje wiele tajemnic. Między nimi jest mnóstwo ciemności... i to ona ich do siebie przyciąga. Łączy ich więcej, niż mogliby przypuszczać...Ostatni, najmroczniejszy tom serii Zatraceni. Tom, w którym wiele dziewczyn po trudnych przeżyciach odnajdzie siebie.



Autor: Amanda Maciel
Tytuł: Tease

Wydawnictwo: MUZA
Data premiery: 9 wrzesień 2015 r. 
Opis: Powieść, która porusza aktualny problem przemocy psychicznej w szkole. Książka inspirowana prawdziwymi zdarzeniami, którą trzeba przeczytać, i o której należy rozmawiać. Sara i troje innych uczniów liceum zostało oskarżonych o psychiczne znęcanie się nad swoją koleżanką, które w konsekwencji pchnęło ją do popełnienia samobójstwa. Sara jest napiętnowana i uznana za winną przez swoich kolegów, miejscową społeczność i media. W wakacje poprzedzające klasę maturalną, między spotkaniami z prawnikami i sądową psychoterapeutką, Sara musi się zastanowić nad wydarzeniami, które doprowadziły do tej tragedii. Jaką rolę w niej odegrała? Czy znajdzie sposób, aby pójść dalej mimo poczucia, że jej życie się skończyło?



8 komentarzy:

  1. Niestety nic mnie nie zainteresowało tutaj... A Gayle Forman mam już pp dziurki w nosie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sama sprawdzałam chwilę temu ;)
    Najbardziej zainteresowały mnie: "Angelfall. Penryn i kres dni", "Ten jeden rok", "Ender" i "Restart" ;)
    A zaraz dodaję podobnego posta :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Great post dear, I hope you visit my blog also. Keep in touch, pls. Best regards from Sarajevo.

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na "Ten jeden rok." Inne książki mnie jakoś nie interesują

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Właściwie to chyba wszystkie z tych książek są interesujące i już nie mogę się doczekać, by jakąś z nich przeczytać. Jednak teraz pojawia się problem, bo niektóre są kontynuacjami serii, a ja jeszcze nie czytałam ich poprzednich części xd
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. spodobał mi się język Forman, więc chętnie przeczytam Twoją opinię na temat jej książek. Ja zrecenzowałam u siebie jak na razie oba tomy serii "Jeśli zostanę". Właśnie wrzuciłam na bloga ;) A "Klejnot" bardzo mnie zaciekawił. Krótko mówiąc: nie mogę się doczekać Twoich recenzji!

    Nowa recenzja, zapraszam!
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie "Ten jeden rok". Właśnie jestem po lekturze "Ten jeden dzień" i oczarowała mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Wstyd" oraz książki Gayle Forman mnie zaciekawiły i to im na pewno przyjrzę się bliżej :)

    OdpowiedzUsuń

Na każde komentarze staram się odpowiadać albo pod postem, albo na waszych blogach, dziękuje :*