2015/06/01

Majka gotuje, a co! #3 - Sałatka z jarmużem



Ostatnio będąc w sklepie na zakupach, moją uwagę przykuł jarmuż. Wcześniej spotkałam się z przepisami tego warzywa w książce Lei Michele „Piękna i Ambitna”. Idąc za głosem intuicji postanowiłam zrobić własną odmianę sałatki. Przepisem oczywiście podzielę się z wami możliwe, że kogoś zainspiruje i także spróbujecie.

Jarmuż to warzywo, które posiada wiele wartości odżywczych i zdrowotnych. Jest to odmiana kapusty o długich i pomarszczonych liściach. Jest bogaty w białko, błonnik i wiele witamin – przede wszystkim C i K, a także soli mineralnych – wapń i potas. Sałatka, którą przygotowałam jest prosta i robi ją się bardzo szybko.

Składniki:

- jarmuż
- ½ szklanki żurawiny
- 2 małe filety z kurczaka
- ser feta
- pestki słonecznika
- dwa ząbki czosnku
- masło
- przyprawy do smaku
- grzanki
- olej
- cytyryna

Przygotowanie:

1.Opłukać jarmuż i odstawiamy go, aby ociekł z wody. Najlepiej wsypać go do durszlaka i opłukać pod zimną bieżącą wodą;
2.Filety także po wcześniejszym opłukaniu kroimy w kostkę. Rozgrzewamy patelnię, dając trochę oleju. Wsypujemy pokrojonego kurczaka i podsmażamy na złocisty kolor. Pod koniec dodajemy przyprawy do gyrosa do smaku. Jedni uwielbiają bardziej na ostro, inni łagodniej. Ja wybrałam ten ostrzejszy wyraz, dzięki temu nie musiałam doprawiać wcale sałatki;
3.Żurawinę możemy pokroić na mniejsze kawałki, jeśli jednak ktoś lubi większe może po prostu wsypać je później na sam koniec i wymieszać sałatkę z resztą składników;
4.Pestki słonecznika prażymy delikatnie na patelni;
5.Grzanki możecie albo kupić w sklepie gotowe albo samemu je przygotować, wybór należy do was;
6.Ser feta jest słonym serem, dlatego żeby pozbyć się aż tak bardzo słonego posmaku, zagotowałam wodę w czajniku, po czym zalałam ser gorącą (nie wrzątkiem) ser i odstawiłam, aby sól wyszła z sera. Po 40 minutach mniej więcej odlałam wodę i pokroiłam ser w drobną kostkę. Serek nie był ani za słony, ani nie stracił smaku;
7.Na rozgrzanej patelni nakładamy łyżkę masła i wrzucamy pokrojony czosnek. Smażymy go przez chwilę, po czym dodajemy wcześniej opłukany i suchy jarmuż i blanszujemy żeby troszeczkę zmięknął. Jeśli przy jarmużu macie grube łodyżki oderwijcie je, aby zostały liście. Blanszując jarmuż dodałam także startą skórkę z cytryny, ale jeśli nie chcecie możecie ominąć tę czynność i nie dodawać. Ja blanszowałam jarmuż przez chwilę, aby nie był zbyt twardy. Tutaj musicie sami ocenić, jakie chcecie mieć listki;
8.Z blanszowany jarmuż wsypujemy do miski i dodajemy resztę składników: kurczak, żurawina, ser feta, pestki słonecznika. Delikatnie mieszamy drewnianą łyżką;
9.Przekładamy na talerz naszą sałatkę, posypujemy grzankami i zajadamy.

Smacznego!!!

Powiem szczerze, że obawiałam się smaku jarmużu, ale koniec końców zasmakowała mi ta sałatka. Uwielbiam eksperymentować w kuchni, a ten przepis przypadł mi do gustu i jestem pewna, że nie raz jeszcze wrócę do tej sałatki. Przygotowanie jej zajęło mi max 60 minut, a wszyscy w moim domu byli zachwyceni smakiem i moją pomysłowością. Ponadto sałatka jest nad wyraz kolorowa wpasowując się tym samym w aurę letnich dni i wieczorów.

Przypominam o konkursie! ----> KONKURS

Podsumowanie czytelnicze pojawi się jutro, a artykuł za kilka dni. 


Majka

0 komentarze:

Na każde komentarze staram się odpowiadać albo pod postem, albo na waszych blogach, dziękuje :*