#39 - Zapiski z podróży...

„Dałem głos ubogim” to książka, która jest m.in zapisem ostatniego spotkania Ryszarda Kapuścińskiego ze studentami Uniwersytetu w Bolzano. 

To kolejna książka, którą odebrałam bardzo osobiście i miałam wrażenie, że uczestniczę w tych wykładach. Wyjątkowa relacja z ostatniego spotkania wielkiego reportażysty z młodzieżą. Zazdroszczę im, że mogli spotkać się z nim za jego życia. To musiało być wspaniałe przeżycie i nauka. Ryszard Kapuściński zawsze pokładał wielkie nadzieje w młodzieży. Uwielbiał z nią rozmawiać i stawiał na przyszłość, która będzie ich udziałem. Ponieważ oni zmienią świat.

Ryszard Kapuściński
Dałem głos ubogim
Wydawnictwo Znak

Książka „Dałem głos ubogim” to podsumowanie myśli wobec książki „Ten inny”. Ukazanie tego na czym powinien skupić się dobry dziennikarz, aby pracował nad swoim warsztatem. By można było powiedzieć, że uprawia on wysokie dziennikarstwo, zdefiniowane przez Kapuścińskiego. Zaczytując się w jego tekstach mam nieodparte wrażenie, że był naprawdę wspaniałym człowiekiem, który wpisał swój zawód w życie.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że znajdą się tacy, którzy uważają inaczej, ponieważ w ojczyźnie Ryszard Kapuściński nie był aż tak bardzo ceniony. Jednak dla mnie to autor mojego życia i cieszę się niezmiernie, że trafiłam na jego książki i zdecydowałam się na czytanie. To naprawdę przyjemne historie oraz problematyka, która w dzisiejszym świecie warta jest poznania.
 

0 comments