2014/09/16

10 ulubionych książek

Książki - w moim życiu nie ma mowy o tym aby ich nie było, ponieważ są jego częścią. Uwielbiam czytać. Zawsze mam jakąś w torebce i w wolnej chwili czy to w autobusie albo uczelni podczas przerwy, czytam. Postanowiłam, że dzisiaj nie będzie typowej recenzji jak co wtorek, choć powiem szczerze, że trochę się zaniedbałam. Jednak wynagrodzę to notką o moich 10 ulubionych książkach, do których na pewno kiedyś w swoim życiu wrócę. 

Także zapraszam, a reszta postu w rozwinięciu!





1. Dotyk Julii (trylogia) 
Tak zdecydowanie ta seria utkwiła w mojej pamięci na dobre. Julia przeszła niesamowitą przemianę zewnętrzną i bogatszą wewnętrzną. Nie przepadam tak bardzo za książkami w których zdarzają się takie nadprzyrodzone zdolności, ale ta trylogia jednak jest tego wyjątkiem. Oczywiście spotkałam się z niechęcią do tych książek albo raczej do poszczególnych części, ale jak wiadomo gusta są różne i o nich nie powinno się dyskutować. 

Recenzje książek możecie znaleźć na moim blogu: 

Dodam także, że niedługo będę w posiadaniu dodatku do całej trylogii Julia, trzy tajemnice.

2. Hopeless
Na początku kiedy ta książka pojawiła się w księgarniach nie mogłam zrozumieć fenomenu tej książki. Każdy się nią zachwycał i polecał ją przy każdej nadarzającej się okazji. Coś w stylu kup, a nie pożałujesz. Zdecydowałam się w końcu i przeczytałam książkę. Nie żałuję. Rozumiem co w niej takiego innego i to jest książka do której na pewno wrócę i z chęcią przeczytam raz jeszcze aby przeczytać ten ostatni akapit odnoszący się do gwiazd. Idealny!

Recenzja:

3. Stokrotki w śniegu
Książkę przeczytałam w jeden wieczór. Evans jest mistrzem w moim przekonaniu. Łatwo jest się człowiekowi zagubić w życiu i ta książka jest tego dowodem, ale także pokazuje, że jeśli bardzo się czegoś chce to można to osiągnąć i zwykłe przepraszam staje się najpiękniejszym odzwierciedleniem duszy. 

Recenzja:

4. Gra z duchami
Książka jest powrotem autora do jego dzieciństwa i początków związanych z alpinizmem. Uwielbiam ją. Jest prawdziwa, szczera i zabawna. To jak autor opisuje swoje przygody ze swoją siostrą gdy był mały przysporzyły mnie o wiele łez ze śmiechu naprawdę. Co takiego jest w tej książce? Opisy! Jeśli ktoś kocha książki oparte na faktach warto ją przeczytać na początek jeśli chodzi o twórczość Joe Simpsona. Na pewno nie można się przy niej znudzić, a na pewno nauka czegoś nowego o nas samych też nam się przyda. 

5. Idealny chłopak 
Z kolei tą przeczytałam jakieś miliony razy. Uwielbiam ją za tę lekką fabułę. Opowiada o przyjaźni trzech przyjaciółek które zawsze trzymają się razem i to właśnie dwie z nich pomagają Isabelle kiedy ta zrywa z chłopakiem. To co jest plusem tej książki to pokazana przyjaźń i oddanie. W tej książce jest ona trwała, silna która przetrwa załamania i razem będzie się cieszyć sukcesami. Bardzo chętnie przeczytałabym ją jeszcze raz, bo niestety tej książki nie mam u siebie na półce z tego względu, że ją pożyczałam już sama nie wiem skąd.

6. Pretty Little Liars (seria)
To co przytrafia się Kłamczuchom jest po prostu genialnie, szczerze powiem, że czasem na jeden dzień chciałabym się z nimi zamienić tylko po to aby zobaczyć jakby to było gdybym była w podobnej sytuacji. Aby choć na chwilę poczuć się jak w takim trochę kryminale i dowiedzieć się kim jest tajemniczy prześladowca. Autorka tej serii ma niesamowity talent jeśli chodzi o pisanie, ale o tym już wspominałam w recenzjach. Właśnie skończyłam czytać VII część i niedługo będę zabierać się za kolejną, a droga przede mną spora, bo cała seria podobno liczy sobie XIV albo i nawet więcej części. 

Recenzje:

7. Trzy metry nad niebem 
Film obejrzałam pierwsze i choć widzę małe różnice, to jednak jedno i drugie jest godne uwagi i przeczytania. Historia jaka została przedstawiona jest genialna, choć powiem szczerze, że bardziej lubię II część książki Tylko ciebie chce. Sama nie wiem dlaczego czym to jest spowodowane, może tym, że od samego początku nie lubiłam Babi. Tej książkowej oraz tej filmowej. Nie przypadła mi jakoś do gustu i powiem szczerze strasznie mnie irytuję. Tę książkę jednak lubię za te opisy i uczucia jakie zostały tam wplecione. Książkowy Step jest uroczy.

8. Potęga miłości
Nad tym siedziałam i ryczałam jak bóbr. Książkę poleciła mi przyjaciółka Moore. Chciała abym zrozumiała na czym polega prawdziwe uczucie i że może ono się zrodzić w każdych okolicznościach jakie mogą tylko się przydarzyć człowiekowi. Byłam wtedy trochę na takim rozstaju dróg w moim życiu i ta książka bardzo mi pomogła. Pomogła na tyle, że potrafiłam pójść na przód i uśmiechnąć się do swoich wspomnień. 

9. Swoją drogą 
Tomka Michniewicza znałam już wcześniej. Dwie poprzednie książki też są bardzo dobre, więc sięgając po Swoją drogą wiedziałam, że nie będę się nudziła. Trzech różnych ludzi, trzy odrębne historie, jeden cel - zrozumienie, pomoc, odnalezienie własnej ścieżki życiowej. To moim zdaniem najbardziej przewodzi tej książce. 

Recenzja:

10. Mały Książę 
Książka dzieciństwa. Najbardziej ulubiona lektura szkolna świata. Często wracam do Księcia. Bardzo życiowa i pasująca w każdym czasie książka czy to 10 lat temu, czy to teraz w 2014 roku. Odzwierciedla wszystko wystarczy wczytać się między wiersze. Pokazująca obraz tego co dzisiaj dzieje się na świecie. Zabawna, ale także pouczająca. 



I tak oto przebrnęliśmy przez moją listę ulubionych książek. Oczywiście mam też wiele innych książek, które lubię, ale jednak te jakoś wysuwają się na początek szeregu. Jeśli chodzi o gatunki to nie wiem, który najbardziej mi odpowiada. Chyba żaden. To opis musi mnie zaciekawić, jeśli jest dobry sięgnę po daną pozycję aby się przekonać czy to tylko gruszki na wierzbie, czy naprawdę coś wartego uwagi.

4 komentarze:

  1. Gdyby ktoś spytał mnie o książkę, która najbardziej, najgłębiej mnie definiuje, z którą się utożsamiam i kocham całym serduchem, bez wątpienia podałabym jedną z baśni lub właśnie "Małego Księcia". Strasznie zaciekawiłaś mnie tą drugą książką "Hopeless". Nigdy o niej nie słyszałam z tytułu, ale faktycznie często widywałam okładkę. Też chcę nie pożałować i będę na nią czaić w bibliotekach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też u siebie o tym pisałam :) Dla mnie było ciężko wybrać te 10 książek, bo są też inne godne polecenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Potęga miłości" jakiego autora?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/48968/potega-milosci :)

      Usuń

Na każde komentarze staram się odpowiadać albo pod postem, albo na waszych blogach, dziękuje :*